وقف چی:مشارکت بانک ها در سود و زیان باعث اطمینان در سرمایه گذاری می شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت : باید برای مشارکت واقعی، بانک‌ها مشارکت در سود و زیان بکنند، چرا که این امر موجب می‌شود بانک با تولیدکننده احساس مسؤولیت کرده و در سرمایه‌گذاری احساس اطمینان بیشتری داشته باشد. 

به گزارش ایسکانیوز، علی وقف‌چی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت بانک‌ها اظهار کرد: چه قبل از انقلاب و چه در طول 38 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی بانک‌ها حداکثر تلاش خود را کرده‌اند که پس از دادن تسهیلات، اصل پول را به اضافه دیرکرد آن برگردانند و همین امر موجب شده که اقتصاد، خدمات و کشاورزی وضعیت نابسامانی داشته باشد.

وی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده به دولت در زمینه خروج از رکود گفت: برای این امر بهترین راهکار این است که مشارکت گام به گام و واقعی تولید کنندگان با موسسات مالی را داشته باشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه مشارکت بانک‌ها در تولید اظهار کرد: باید برای مشارکت واقعی، بانک‌ها مشارکت در سود و زیان بکنند، چرا که این امر موجب می‌شود بانک با تولیدکننده احساس مسؤولیت کرده و در سرمایه‌گذاری احساس اطمینان بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت مشارکت بانک‌ها در سود و زیان، مجموعه بانکی تلاش خواهد کرد هم خودش و هم تولید کننده سود ببرد، افزود: با این وجود هم اکنون در کشور بانک‌ها تلاش می‌کنند که خودشان سود ببرند و وضعیت تولید پیش نرود.

وقف‌چی گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که دولت‌مردان ادعا دارند تورم تک رقمی است، ولی بانک‌ها سود دو رقمی می‌گیرند و با همین نگاه تورم بالا می‌رود.

وی با توصیه به مسؤولان بانکی برای مشارکت در تولید گفت: در هر عرصه‌ای که بانک‌ها تشخیص دهند می‌توانند سرمایه‌گذاری کرده و وارد شوند که هم برای خودشان سود داشته باشد و هم سرمایه‌گذار سود داشته باشد.

607/601

کد خبر: 672627

وب گردی

وب گردی