لغو شام افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز برای همدردی با جان باختگان زلزله

برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز اعلام کردند شام افتتاحیه این جشنواره را برای همدردی با جان باختگان زلزله ایتالیا، برگزار نمی‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از انترتینمنت ویکلی، جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد جشن شب افتتاحیه و مراسم شام را برای همدردی با جان‌باختگان زلزله که چهارشنبه بخش مرکزی ایتالیا را به ویرانی کشید، برگزار نمی‌کند.

طبق برنامه‌های اعلام شده قرار بود در تاریخ ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور)، فیلم موزیکال «لا لا لند» ساخته دامین شازل برای نخستین بار اکران جهانی خود را دراین جشنواره تجربه کند.

هر چند نمایش این فیلم به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز لغو نشده، اما مراسم شامی که قرار بود در ساحل برگزار شود لغو شده است.

این در حالی است که مراسم فرش قرمز این فیلم نیز طبق برنامه برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم ونیز که رویداد ۱۱ روزه سینمایی است با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این جشنواره خود را در سوگ مردم آسیب دیده از زلرله شریک می‌داند و مراتب غم و اندوه خود را برای قربانیان اعلام می‌کند و تمام تلاش و پشتیبانی خود را برای کمک و حمایت از مردم آسیب دیده صرف خواهد کرد.

صبح چهارشنبه در ساعت ۳:۳۶ بامداد زلزله‌ای به قدت ۶.۲ ریشتر در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی رم به وقوع پیوست و مجموعه‌ای از پس لرزه‌های قوی نیز پس از آن ایجاد شد. تاکنون حداقل ۲۵۰ نفر در این زلزله جان باخته‌اند و چند روستا با خاک یکسان شده‌اند.

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

منبع مهر

508

کد خبر: 672651

وب گردی

وب گردی