رییس جمهوری درگذشت داوود رشیدی را تسلیت گفت

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت داوود رشیدی، تاکید کرد: این کارگردان و بازیگر خلاق سینما، تئاتر و تلویزیون، نقش ارزشمندی در اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم داشت و طی یک عمر فعالیت هنری با خلق آثاری ممتاز و پُرشکوه، در تاریخ هنر کشور ماندگار شد.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت هنرمند پیشکسوت و مردمی، مرحوم داوود رشیدی موجب تأثر و تألم گردید.
این کارگردان و بازیگر خلاق سینما، تئاتر و تلویزیون، نقش ارزشمندی در اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم داشت و طی یک عمر فعالیت هنری با خلق آثاری ممتاز و پر شکوه، در تاریخ هنر کشور ماندگار شد.
امیدوارم هنرمندان جوان کشورمان، آداب هنروری و پشتکار ایشان را سرمشق خود قرار داده و خلاقانه در مسیر اصالت های فرهنگی گام بردارند.
اینجانب درگذشت این هنرمند محبوب را به خانواده محترم رشیدی، اصحاب تئاتر و سینما و همه علاقمندان به هنر تسلیت می گویم و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
به گزارش ایرنا، داوود رشیدی صبح امروز بر اثر ایست قلبی در 86 سالگی دارفانی را وداع گفت. پیکر وی با حضور خانواده و هنرمندان از منزل به بهشت زهرا منتقل شد.
طبق هماهنگی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم تشیع این هنرمند ساعت 9 صبح یکشنبه - هفتم شهریورماه - از مقابل تالار وحدت به طرف قطعه هنرمندان است.

202

کد خبر: 672658

وب گردی

وب گردی