پاکسازی گسترده «البغدادی» در تشکیلات امنیتی داعش در عراق

یک منبع عراقی از اقدام سرکرده گروه تروریستی داعش در پاکسازی گسترده تشکیلات امنیتی این گروه در عراق خبر داد.

به گزار ش ایسکانیوز به نقل از شبکه سومریه، یک منبع محلی در استان نینوا عراق روز جمعه از پاکسازی گسترده «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در تشکیلات امنیتی این گروه در عراق خبر داد. این منبع همچنین تاکید کرد که در این عملیات، البغدادی سه رده سازمانی را پاکسازی کرده است.

به گزارش مهر، منبع مذکور تصریح کرد که سرکرده داعش به بزرگترین پاکسازی تشکیلات امنیتی در این گروه تروریستی دست زده و اغلب سرکردگان عراقی داعش بویژه در شهر موصل و اطراف آن را برکنار و عناصری با تابعیت عربی و خارجی از دیگر کشورها را جایگزین آنها کرده است.

این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود افزود که البغدادی به منظور جلوگیری از نشت اطلاعات مربوط به داعش، عناصر تشکیلات امنیتی این گروه را که وابستگان درجه یک شاغل در دستگاه های امنیتی، حشدالشعبی یا مقامات دولتی دارند کنار گذاشته است.

منبع مذکور همچنین تصریح کرد که این تصمیم البغدادی در پی شکست های گسترده گروه تروریستی داعش در جبهه های متعدد بویژه در «الانبار» و بمباران مواضع مهم آن در عراق صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی حشدالشعبی و عشایر این کشور عملیات نظامی گسترده ای را برای آزادی شهر موصل از سیطره گروه تروریستی داعش به اجرا گذاشته اند.

300300

کد خبر: 672671

وب گردی

وب گردی