ترودو: کانادا با چالش های زیادی مواجه است

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد: در حال حاضر این کشور با چالش های زیادی مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، نخست وزیر کانادا در جمع خبرنگاران و با اشاره به طرح های پیشنهادی دولت این کشور مبنی بر کاهش کسری بودجه سال جاری، افزود: در حوزه اقتصاد، این کشور با چالش های جدی مواجه است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ناظران بین المللی، در حال حاضر دولت کانادا با کسری بودجه شدید مواجه و طرح های پیشنهادی دولت تاکنون نتیجه عملی در پی نداشته است.
بحران اقتصادی آمریکا و به تبع آن بحران اقتصاد جهانی، همسایه شمالی آن کانادا را نیز بی نصیب نگذاشت، زیرا نظام اقتصادی کانادا یک نظام سرمایه داری و به شدت وابسته به آمریکاست.
کانادا عضو سازمان مشارکت اقتصاد و توسعه OECD و گروه G8 است.
این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد است که نسبت به آمریکا وابستگی بیشتری به دولت دارد ولی مداخلات اقتصادی دولتی آن کمتر از اکثر کشورهای اروپایی است.
کانادا برای نخستین بار در سال 1992 با رکود اقتصادی روبه رو شد.
اقتصاد کانادا به شدت به سایر کشورها به ویژه آمریکا وابسته است و بیشتر صادرات کانادا به آمریکا صورت می گیرد. کانادا اولین صادرکننده نفت و الوار به آمریکاست. همچنین خیلی از شرکت های آمریکایی در کانادا سرمایه گذاری های کلانی کرده اند.
بر اساس اعلام کارشناسان اقتصادی، هرگاه اقتصاد آمریکا دچار بحران بوده اثرات آن به کانادا هم سرایت کرده است.
در بحران های اقتصادی گذشته آمریکا در سال های ۱۹۷۵، ۱۹۸۲ و ۱۹۹۱ همواره این اتفاق رخ داده و کانادا مصون از بحران های اقتصادی ایالات متحده نبوده است.
300300

کد خبر: 672675

وب گردی

وب گردی