فیضی: دولت یازدهم  به وعده‌های انتخاباتی عمل خود عمل کرد

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه دولت در طول سه سال گذشته توانست اعتدال و عقلانیت را در تصمیم گیری‌های کشور جاری کند گفت: انتظار می‌رود دولت در یک سال باقی مانده از عمر دولت یازدهم به سمت خروج از ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم حرکت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمد فیضی با تبریک هفته دولت اظهار کرد: آقای روحانی توانست در طول سه سال گذشته اعتدال و عقلانیت را در تصمیم گیری قوه مجریه جاری کند و تا حدی به وعده‌های انتخاباتی عمل نماید.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور وعده‌های انتخاباتی‌اش در بعد سیاست خارجی را محقق کرد گفت:‌ در حال حاضر شاهد تعامل سازنده کشور با دنیا و قدرت‌های بزرگ با شیوه دوری از رفتارهای خارج از عرف بین‌المللی هستیم؛ رویکردی که در نهایت توافق برجام را با کمترین هزینه و بیشترین فایده به ثمر نشاند. امیدواریم همانطور که قدم به قدم شاهد شکستن تحریم‌ها هستیم به زودی تمامی تحریم‌ها برداشته شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه با ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم مردم بیش از دولت یازدهم تورم را به خوبی لمس می‌کردند و تورم بالا برای آن‌ها عذاب آور بود اما دولت روحانی توانست با سیاست‌های انقباضی مناسب تورم را کنترل کند . اکنون نیز دولت برای خروج از رکود و ایجاد اشتغال به سمت سیاست‌های انبساطی رفته که یکی از مهمترین نمونه‌های آن را می‌توان در لایحه اصلاح بودجه 95 دید.

وی توضیح داد: دولت در این لایحه برای کسانی که وام‌های کلان گرفته و توانسته است اصل پول را برگردانند آن‌ها را مشمول بخشودگی دیرکرد کرده است و یا اینکه به شهرداری‌های زیر 20 هزار نفر اوراق خزانه برای خرید محصولات استراتژیک از جمله گندم داده است.

فیضی ادامه داد: این کار دولت در راستای آن است که منابع به بانک‌ها برگردانده شود تا بانک‌ها بتواند با منابع در اختیار وام خوداشتغالی فراهم کنند. از طرف دیگر دولت به دنبال بدهی‌هایش به پیمانکاران است که این‌ها همه مصادیقی از تلاش دولت برای اجرای سیاست‌های انبساطی است که امیدواریم در یک سال آینده بتوانند به خوبی آن‌ها را اجرا کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان گفت: انتظار می‌رود دولت یازدهم در یک سال پایانی عمر خود اهتمام ویژه‌ای برای خروج کشور از رکود ، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم داشته باشد.

202/201

کد خبر: 672679

وب گردی

وب گردی