زیباکلام: علم‌الهدی کمتر از گل به احمدی‌نژاد نمی‌گفت

یک فعال اصلاح طلبان نوشت؛بگو مگوی ائمه جمعه با دولت برسر مساله کنسرت‌ها توسط آیت‌الله علم الهدی درمشهد شروع شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه آرمان، به نظر می‌رسد این مساله بیش ازآنکه یک مساله فقهی و شرعی باشد، یک مساله سیاسی است. زیرا مساله ای به نام موسیقی وسوالات شرعی پیرامون آن ظرف سی وهشت سال‌گذشته توسط مراجع تقلید ازجمله رهبرکبیر انقلاب امام خمینی حل و فصل شده و مساله جدیدی نیست.

لذا زمانی که وزارت ارشاد و نهاد‌های مسئول دیگر مجوز کنسرتی را صادر می‌کنند، براین اساس است که از نظر شرعی اشکالی برای برگزاری آن وجود ندارد. بنابراین اینکه آیت‌ا... علم الهدی اعلام کرده‌اند که به واسطه وجود مرقد مطهر امام هشتم اجازه برگزاری کنسرت موسیقی را نمی‌دهیم، این سوال را در اذهان مطرح می‌نماید مگر این موسیقی‌ها خلاف شرع است که ایشان اجازه برگزاری آن را نمی‌دهند. لذا اگر مساله اجرای موسیقی درمشهد مشکلاتی شرعی داشت آنگاه شاید امام جمعه محترم مشهد حتی اعلام می‌کردند که کنسرت‌ها یک شب با حضور بانوان و یک شب با حضور آقایان برگزار شود. اما شکل برخورد آقای علم‌الهدی این نگرش را در ذهن افراد به وجود می‌آورد که در حقیقت ظاهرا ایشان تمایل دارد اعتبار دولت را مورد نقادی صریح قرار دهد.

مقصود این است که به مردم ثابت شود که اگر هر امام جمعه‌ای اراده کند می‌تواند این اقدام را انجام دهد. اگردقت کنیم آن دسته از خطیبانی که با دولت روحانی وارد این مساله شده‌اند، عمدتا درگذشته طرفداردولت قبل بودند. آیت‌ا... کاظم صدیقی درخطبه‌های نمازجمعه مستقیم وغیر مستقیم به دولت نقد می‌کنند. در صورتی که اگر به گذشته بازگردیم درآن دوران نه آیت‌ا... کاظم صدیقی، نه آیت‌ا... سید احمد خاتمی و نه آیت‌ا...علم‌الهدی کمتر از گل به دولت احمدی‌نژاد نمی‌گفتند وحتی برخی آن دولت را دولت مکتبی معرفی می‌کردند.

بنابراین مساله برخورد با دولت آقای روحانی از سوی برخی ائمه‌جمعه کاملا مشخص است و هر اندازه به انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده نزدیک می‌شویم، انتقادات به روحانی افزوده خواهد شد. چرا مخالفان سیاست‌های فرهنگی دولت فعلی؛ درزمان دولت قبل درمقابل آن ایستادگی نکردند. سوال این است که چرا در شیراز، اصفهان و مشهد ائمه جمعه به یک‌باره نگران برگزاری کنسرت‌ها شده‌اند. بنابراین به هیج وجه نمی‌توان فقط ادعا کرد که مشکل برگزاری کنسرت‌ها فقهی هست. کوتاه آمدن درمقابل درخواست امام جمعه مشهد موجب شده که اینگونه مخالفت‌ها ادامه یابد؟ سوال دیگر این است که دولت روحانی تا کجا می‌خواهد کوتاه بیاید؟

202/201

کد خبر: 672694

وب گردی

وب گردی