راه‌هایی برای حل معضل بی‌اعتمادی صنعت به دانشگاه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت:با برنامه ریزی دقیق و منسجم معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد را به شاهراه تبدیل علم به ثروت تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نوید نصیری‌زاده بیان کرد: در حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اهداف به دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی تعریف شده اند و هر کدام با جدیت و برنامه ریزی منسجم در حال پیگیری هستند. در بخش برون سازمانی ارتباط دانشگاه با صنعت ارتباط قابل تقویتی است و بعضاً دلیل این ارتباط ناکارآمد عدم اعتماد صنعت به دانشگاه است که راهکارهایی را برای آن ترسیم نموده ایم از جمله انتقال تکنولوژی و فناوری از دانشگاه به صنعت، سئوال از صنعتگران استان در خصوص مشکلات ایجاد شده در محیط کار، ارتباط با سازمانها و ارگانهای دولتی و بخش خصوصی به منظور تعریف و رخ کشیدن برند دانشگاه با ارائه توانمندیها و دستاوردها، که اتاق فکر و کارگروههای آن در حوزه پژوهشی دانشگاه در حال تدوین و تشکیل است.

نصیری زاده با توجه به رشد موازی صنعت و دانشگاه گفت:«دانشگاه ها در گذشته علم محور بودند و از کارآفرینی غافل؛ ولی امروز با برنامه ریزی های دقیق در دانشگاه آزاد اسلامی و ارسال بخشنامه ها و اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان ومراکز رشد دانشگاهی، به سمت کارآفرینی گام بر می دارند و جایگاه واقعی خود را در صنعت باز می‌کنند و قطعا حوزه پژوهشی دانشگاه شاهراه تبدیل علم به ثروت و خدمت واقعی به صنعتگران است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دید برخی مدیران صنعتی را لحظه ای دانست و گفت: با همکاری دانشگاه‌ها می توان آخرین تکنولوژی ها را دریافت کرد. آفت رشد و حرکت به سوی تولید محصولی که کیفیت جهانی داشته باشد خرید وسایل دست دوم کشورهای دیگر است، چرا که قطعا آنها برای خرید علم به کار گرفته شده در لوازم نو و دست اول اقدام خواهند کرد.

نصیری زاده در بخش‌بندی تعریف حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بخش درون سازمانی و دانشگاهی گفت: کاربردی کردن پایان نامه دانشجویان، طرح های پژوهشی اعضای هیأت علمی و همچنین تبلیغ و ترویج شبکه عظیم ساها که افتخار پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است، از برنامه های این حوزه در بخش فعالیت های دانشگاهی است. هر چند پتانسیل های مراکز رشد، ترویج شرکت های دانش بنیان و باشگاه پژوهشگران جوان در خدمت دانشگاهیان، فارغ التحصیلان کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز جایگاه خاصی دارد که توجه ویژه و جدی به آن شده است.

20101

کد خبر: 672699

وب گردی

وب گردی