شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری؛ تنها مرجع تایید طرح های پژوهشی کشور

با اجرای طرح داشبورد (پیشخوان) مدیریتی طرح های پژوهشی، رصد مالی طرح ها امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف)، مصطفی کاظمی معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف داشبورد مدیریتی طرح های پژوهشی را راهکاری مهم برای تصمیم گیری مدیران دانست و افزود: از جمله مهمترین و کلیدی ترین اهداف طرح داشبورد مدیریتی، مدیریت درست و بهینه طرح های پژوهشی است.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: علاوه بر کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاستهای علوم و فناوری، طرح های پژوهشی ارسال شده دستگاه ها، کارگروه استانی پژوهش و برنامه ریزی در استانها و غیره، در یازده کمیسیون تخصصی براساس قانون بررسی و اعلام نظر می شوند.

کاظمی با اشاره به امکان تحلیل، مقایسه، پیگیری و گزارشگیری در طرح داشبورد مدیریتی، این موضوع را در جهت شفاف سازی گردش مالی طرح ها مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری نمود تا با اجرای درست این طرح، به زودی شاهد شکل گیری مسیری درست و یکپارچه برای تعریف و تصویب طرح های پژوهشی باشیم.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین با بیان نقاط قوت طرح داشبورد مدیریتی، آنرا ابزاری در جهت تسهیل سیاستگذاری و تصمیم گیری برای مدیران خواند و افزود: با توجه به کاربرد داشبورد در سطح ملی، امکان بازبینی کلی و سریع وضعیت طرح های پژوهشی به خوبی فراهم شده است؛ علاوه بر اینکه بهره گیری از هوش سازمانی امکان مقایسه آماری طرح های پژوهشی بر پایه معیارهای تعریف شده را فراهم می کند.

داشبورد مدیریتی طرح های پژوهشی با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران طراحی و پیاده سازی شده است.

20101

کد خبر: 672700

وب گردی

وب گردی