جشن سالروز تأسیس واحد ورامین - پیشوا برگزار شد

همزمان با هفته دولت و روز کارمند جشن سالروز تأسیس واحد ورامین– پیشوا به همراه اختتامیه جشنوراه فرهنگی ،ادبی و هنری معاونت فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در شروع این مراسم حسینعلی شیبانی، رییس واحد ورامین با تبریک هفته دولت و روز کارمند، یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن ، شهیدان رجایی و باهنر و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و برای همه خادمین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی توفیق کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک با ارائه گزارش جامع از روند اقدامات صورت گرفته در این چند سال اخیر که همراه با تصاویر مرتبط به حاضرین نمایش داده میشد ، خاطر نشان کرد: عملکرد این مجموعه مرکز ثقل تمامی فعالیتهای ما بوده و این عملکردحاصل تلاش ، پیگیری ، دلسوزی و همراهی تک تک همکاران این مجموعه عظیم علمی است و حق کارمند هر مجموعه ایست که در هر موقعیت و زمانی از شرایط مجموعه خود با خبر باشد و بداند در چه شرایطی قرار گرفته است.

رئیس واحد ورامین – پیشوا با تبیین عملکرد حوزه های مختلف دانشگاه به تشریح یکی از مهمترین بخشهای دانشگاه یعنی آموزش پرداخت و گفت : با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که خیلی از رشته های موجود دیگر پاسخگوی نیازهای جوانان و مشتاقان به تحصیلات تکمیلی در سطح منطقه نمی باشد و برای رفع این موضوع با پیگیری های صورت گرفته طبق ظرفیت های موجود و حمایتهای ریاست عالی دانشگاه ،موفق به اخذ مجوز 151 رشته جدید در حدود چهار سال گذشته شدیم.

حسینعلی شیبانی ضمن اشاره به روند نزولی تعداد دانشجویان در مراکز علمی کشور ادامه داد : الحمدلله با اضافه شدن رشته های جدید و خصوصاً در مقاطع تحصیلات تکمیلی ، روند کاهش دانشجو در این مجموعه را نداشته ایم و در حال حاضر 30 درصد از از کل دانشجویان ما در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس واحد ورامین – پیشوا در بخش دیگری از صحبتهای خود به مبحث اداری و مالی پرداخت و افزود : با عنایت به تأکیدات سازمان مرکزی و با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی در سطح واحد دو رویکرد مهم کاهش هزینه ها و صرفه جویی و هم چنین افزایش درآمدهای غیر شهریه ای در واحد پیگیری شد و به لطف خدا به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم و در سال قبل 25میلیارد ریال درآمد غیر از شهریه داشتیم و در حال حاضر 22 طرح در این رویکرد جدید در حال پیگیری می باشد که برخی از آنها اجرایی و عملیاتی شده است.

شیبانی در حوزه پژوهش نیز به اهتمام جدی واحد در این حوزه اشاره کرد و گفت : مبحث پژوهش در دانشگاه همواره برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این زمینه رشد مقالات و کتب علمی ،طرح های تحقیقاتی و پژوهشی ، اختراعات ،راه اندازی مرکز مطالعات نوین و راه اندازی آزمایشگاه های تحقیقاتی و کاربردی موجب غنای علمی و پژوهشی بیش از پیش واحد گردیده است و رتبه ما را در بین بیش از چهار هزار مجموعه علمی کشور به 154 رسانده است.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی معاون فرهنگی اجتماعی واحد ضمن تبریک هفته دولت،روزکارمند و سالروز تأسیس واحد با عنایت به برگزاری جشنواره فرهنگی ، ادبی و هنری که برای همکاران و خانواده محترمشان برگزار گردیده بود به ارائه گزارش در این حوزه پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم هنرمندان به اجرای برنامه های مختلف پرداختند و در پایان با اهداء لوح تقدیر و هدیه از زحمات صادقانه دو همکار بازنشسته واحد ورامین – پیشوا آقایان محمد حاذقیان و سید فضل اله کهنگی و هم چنین از همکارکوهنورد واحد علی افشاری که به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه به قله کازبک گرجستان صعود کرده بود تجلیل و جوایز برندگان مسابقات فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی واحد نیز اهداء شد.

20101

کد خبر: 672707

وب گردی

وب گردی