ترافیک سنگین دولتمردان در جای جای ایران اسلامی

هفته گذشته( 30 مرداد تا پنجم شهریورماه) که مصادف با آغاز هفته دولت بود استانهای کشور در شمال، جنوب، شرق و غرب شاهد حضور 90 نفر از وزرا، معاونان وزیر و مدیران ارشد دولت یازدهم بودند که هر کدام به نمایندگی از دولت ضمن افتتاح صدها طرح و پروژه به بررسی مشکلات موجود در استانها پرداختند و در این بین وزیر ارتباطات با سفر به 6 استان رکورد سفر هفتگی خود را به ثبت رساند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته به شهرهای مشهد ، اراک ، خمین ، ساوه ، اصفهان ، کاشان ، ساری، قم و بجنورد سفر داشت،وزیر نفت به بوشهر، وزیر اطلاعات به قم ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به یاسوج و البرز ، وزیر جهاد کشاورزی به کرمانشاه و وزیر آموزش و پرورش به ایلام سفر داشت.


حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز به شهرهای مشهد و ارومیه ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی به شهرهای تبریز و شهرکرد ، عبدالرضا رحمانی فضلی به شهرهای گرگان و زنجان سفر داشتند.


مشهد ، شیراز ، بیرجند ، اردبیل ، سمنان ، بندرعباس، اصفهان و همدان نیز هفته گذشته مقصد وزیران بهداشت و درمان وآموزش پزشکی ، راه و شهرسازی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صنعت ، معدن و تجارت ، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ودادگستری بود.


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری هم هفته گذشته به استانهای قزوین و سمنان سفر داشت .


معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به نمایندگی از دولت در سفر هفته گذشته خود به استانهای گلستان و گیلان ضمن افتتاح چند پروژه مشکلات زیست محیطی این استانها را بررسی کرد.


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی به همدان ،معاون پارلمانی رئیس جمهوری به زنجان ، معاون حقوقی ، امورمجلس و هماهنگی وزارت ارشاد به اردبیل ، قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت به مشهد و تربت حیدریه ، معاون وزیر جهاد کشاورزی به ساری ، معاون سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به اردبیل و معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش به استان یزد سفر داشتند.


همچنین هفته گذشته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دادگستری به همدان ، معاون بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سبزوار و معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی به ساری سفر داشتند.


گرگان ، گچساران ، اهواز ، کرج ، بجنورد و مشهد نیز مقصد معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو ، معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، معاون آموزشی ، پژوهشی و فناوری وزیر صنعت و معدن ، معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی ، معاون بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تحقیقات و فناوری بود.


معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت به مشهد ، معاون وزیر نفت به اراک ، معاون طب سنتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و معاون وزیر آموزش و پرورش به همدان ، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به یاسوج و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان یزد سفر داشت.


مردم شهرهای اردبیل ، شهرکرد، کرج ، شیراز ، قصر شیرین ، شهرکرد و یاسوج نیز میزبان معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلامی ، معاون علمی فناوری رئیس جمهوری ، نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهوری در امور ایثارگران ، معاون وزیر جهاد کشاورزی ، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بود.


محمد رضا فیاض بخش معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در هفته گذشته به شهرهای کاشان ، زنجان ، سنندج ، بوشهر، زاهدان و گناوه سفر داشت.


درهفته گذشته معاون امورحقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه به استان خراسان رضوی ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین ، معاون وزیر امور اقتصاد و دارائی به استان کهکیلویه و بویر احمد ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات به استان مازندران و معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی به استان زنجان سفر داشتند.


همدان ، شهرکرد ، یزد ، بوشهر، گناباد ، کرمان ، اراک ، نوشهر و یاسوج نیز به ترتیب مقصد معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، معاون وزیر ، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، معاون وزیر آموزش و پرورش ، معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ، معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بود.


همچنین روز جمعه محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری در سفر به قم ضمن حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی ، آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین و آیت الله مقتدایی نایب رئیس نیز دیدارهایی داشت.

اهم خبرهای دولتمردان در استانهای کشور:

افتتاح بزرگترین واحد تولید تخم مرغ نطفه دار و بهره برداری از یک واحد تولید نورد سرد محصولات فولادی و افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی ازجمله دستاوردهای سفر معاون اول به استان قزوین بود.

**معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به آغاز به کار تعدادی از واحدهای تولیدی در پنج ماه اول سالجاری، گفت: امید و رونق خوبی در واحدهای تولیدی به وجود آمده و عملکرد رشد صنعت کشور در سه ماه اول بیانگر این است که تا پایان سال وضع بهتری در صنعت کشور خواهیم داشت.
جهانگیری در خصوص جدیت دولت در برخورد با کالاهای قاچاق، گفت: برای اولین بار دولت تصمیم گرفت کالاهای کشف شده قاچاق را که در داخل تولید مشابه داشته و امکان بازگرداندن یا صادرات آن وجود ندارد؛ منهدم کند.

**معاون اول رئیس جمهوری در سمنان نیز گفت: مهمترین پیام اقتصادی ، رساندن کشور به استقلال از درآمدهای نفتی است تا در برابر تکانه های بیرونی اقتصادی مقاوم شود.

وی با اشاره به این که رهبری اقتصاد را اولویت مسائل کشور می دانند، خاطرنشان کرد: ایران کشوری نفت خیز است که اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی، به بزرگترین چالش کشور تبدیل شده بود.

جهانگیری با اشاره به رویکرد درست دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته، یادآور شد: تلاش برای برداشته شدن سایه تحریم و تهدیدها، بازگشت کشور به اجرای قانون و مقابله با فساد و تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و تحرک چرخه اقتصادی، سه اولویت مهم دولت یازدهم بود که دستاوردهای خوبی در این عرصه ها رقم خورد.

**ربیعی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرج ازایجاد 600 هزار شغل تا پایان سال 95 در کشور خبر داد.

** پورمحمدی، وزیر دادگستری در همدان به کاهش مفاسد اقتصادی در سه سال گذشته اشاره کرد.

**محمدرضا فیاض معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در کردستان نیز به احیای هفت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط، نیمه فعال کشور اشاره کرد.

**طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در تبریز گفت: منافذ پرداخت های نامتعارف بسته می شود.
وی همچنین در برنامه دیگری به برخی از اقدامات خوب دولت برای تک نرخی شدن ارز اشاره داشت.

**جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل نیز تاکید کرد: قانون، اساس کار در برگزاری کنسرت هاست

**جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری هم در سمنان از حرکت پرشتاب رشد اقتصادی کشور در سال 95 حرکت خبر داد.

**رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در زنجان ویژگی مهم دولت تدبیر و امید را انسجام و وحدت داخلی عنوان کرد.

** احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همدان اعلام کرد که براساس آمارهای پایگاه ISI، ایران در تولید مقالات یک درصد برتر دنیا که دارای بیشترین استناد است، در رتبه اول قرار دارد.

**سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در گرگان گفت: درنتیجه سیاست های گذشته حدود45درصد ازتسهیلات پرداخت شده تبدیل به مطالبات غیرقابل وصول، بدهی دولت به بانک ها و اموال غیرمنقول شده و اکنون نظام بانکی کشوربا حدود50درصد ظرفیت درحال ارائه خدمت به بخش های گوناگون است.

**چیت چیان وزیر نیرو نیز در ارومیه گفت:امسال 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و اجرای طرح های آب روستایی اختصاص یافته است در حالی که سال 92 هیچ ردیف اعتباری برای این بخش نداشتیم.

**علوی وزیر اطلاعات نیز در قم تاکید کرد که هیچ بهانه ای برای به هم ریختن وحدت جامعه پذیرفته نیست.
** قاضی زاده هاشمی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در مشهد به کاهش 10 درصدی واردات دارواشاره داشت.

**سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اصفهان مهمترین سرمایه های سیاسی کشور را همبستگی ملت و دولت عنوان کرد.

**نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یزد نیز گفت: اعتبارات ملی استان ها در سال 96 بر اساس تصمیمات گرفته شده، متناسب با شاخص های مختلف هر استان توزیع می شود.

** زنگنه وزیرنفت نیز در بوشهر اظهار کرد که قراردادهای جدید نفتی اقتصاد کشورهای خارجی را به ایران وابسته می کند

** معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در بوشهر از تولید 450 هزار خودرو طی پنج ماه سال 95 در کشور خبر داد.

**عراقچی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه نیز در مشهد گفت : قوه قضاییه و نهادهای امنیتی باید در مورد دستگیری جاسوس اظهارنظر کنند

** علوی، وزیر اطلاعات نیز در قم گفت: سرکرده سرویس های جاسوسی ابوحفص بلوشی به درک واصل شد .

** وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ساری از کاهش تعرفه اینترنت و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خبر داده بود.

** رحمانی فضلی وزیر کشورنیز در سفر چند روزه به استان گلستان به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اشاره کرد و اطمینان داد که مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر عظمت خود را به دشمنان نشان می دهند.


203/201

کد خبر: 672757

وب گردی

وب گردی