وزیر علوم: دولت تدبیر و امید ازشرکت های دانش بنیان حمایت می کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید از توسعه این شرکت‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد فرهادی گفت: در همین راستا دولت یازدهم اختیارات ویژه‌ای به استان‌ها داده است.

او با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه پایدار کشور، افزود: متاسفانه قوانین مزاحم و دست‌و پاگیری در کشور وجود دارد که گاه مانع از این مهم می‌شود لذا باید این قوانین را اصلاح کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عزم جدی دولت برای حمایت از تولید دانش و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور خبر داد و گفت: دولت اعتدال در همین ارتباط یک‌صد اختیار ویژه خود در این راستا را به مدیران استانی و شوراها تفویض کرده است.

فرهادی بر لزوم حمایت ویژه بانک‌ها و موسسات مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت حمایت بیشتر می‌توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند.

او بر ورود بیشتر فعالان بخش خصوصی به این حوزه تاکید کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین منابع برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم گفت: این شرکت‌ها می‌توانند با ورود جدی به تجاری‌سازی علوم به تحقق بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان کمک کنند.

20103

کد خبر: 672787

وب گردی

وب گردی