منوچهری: در بحث برداشت در میدان های مشترک نفتی ضعیف عمل کردیم

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی گفت: عمده ترین مشکل در حوزه نفت این است که نسبت تولید به ذخایر موجود بسیار کم است.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا منوچهری، صبح امروز (شنبه، ٦ شهریورماه) در نشست آموزشی صنعت نفت با موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی اظهار کرد: امیدواریم هفته جاری، اصلاحیه قراردادهای جدید نفتی در هیئت دولت تصویب شود و به طور طبیعی پس از آن در اختیار مجلس قرار می گیرد و سرانجام پس از تائید نهایی از سوی مجلس ابلاغ می شود.

وی با بیان این که پس از تصویب چارچوب قرارداد، همزمان بحث اسناد مناقصه نیز به موازات پیش می رود؛ درباره این که آیا تا پایان امسال با این مدل، قراردادی امضا می شود، تصریح کرد: اگر همه کارها براساس برنامه پیش برود تا پایان سال ٢ تا سه قرارداد با این مدل امضا می کنیم.

منوچهری در ادامه افزود: عمده ترین مشکل در حوزه نفت این است که نسبت تولید به ذخایر موجود بسیار کم است. در بحث ذخایر ما جز سومین یا چهارمین کشور در دنیا هستیم در صورتیکه در بحث تولید، هنوز تولید 5 میلیون بشکه محقق نشده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: بزرگترین نقطه ضعف ما در میدان های نفتی مشترک است .کشورهایی مانند عربستان، قطر، بحرین و کویت که در سالهای اخیر توانستند سرعت توسعه خود را افزایش دهند. در بحث برداشت ما بسیار ضعیف عمل کردیم.بنابراین برای جبران این عقب افتادگی الزامات و سازکار جدی نیازمندیم و نباید بگذاریم فرصت ها از دست برود.

607/601

کد خبر: 672834

وب گردی

وب گردی