با حضور وزیر علوم خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه دامغان افتتاح شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به استان سمنان به عنوان نماینده دولت، خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه دامغان را افتتاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم محمد فرهادی با بیان اینکه توسعه آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور 25 برابر شده است بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی اصلا دوره دکترا در دانشگاه های کشور وجود نداشت و رشته های کارشناسی ارشد هم خیلی محدود بود و در دهه 60 اولین دوره دکترای فیزیک و سپس شیمی در دانشگاه شیراز ایجاد شد و هم اکنون بیش از یکصد هزار دانشجوی دکترا در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند.
وزیر علوم با بیان اینکه همه دانشجویان دکترا نیروهای ارزنده‌ای هستند گفت: این دانشجویان باید همگی پروژه‌ای را بگذرانند که مشکلی از جامعه را حل کند و موضوع آن نیز از شروع به تحصیلشان باید مشخص شود.
دکتر فرهادی با اشاره به رتبه بندی دانشگاه ها گفت: رتبه بندی اولیه دانشگاه‌ها مشخص شده است و با کسب اطلاعات کامل دانشگاه ها این رتبه بندی عینیت می یابد و ما می توانیم ماموریت هر دانشگاه را مشخص کنیم.
وی با اشاره به وضعیت مناسب آموزش عالی در استان سمنان گفت: استان سمنان 6 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده ولی 5 درصد آموزش عالی کشور در این استان مستقر است و نیروهای فارغ التحصیلان می توانند به خوبی به عنوان یک کارآفرین مطرح بوده و نیازهای کشور را تأمین کنند و با کسب مهارت لازم به دیگران نیز یاری رسانند.
دکتر فرهادی با بیان اینکه در هفته دولت 300 هزار مترمربع فضای علمی، آموزشی خوابگاهی، دانشجویی، رفاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه های کشور افتتاح و به بهره برداری می رسند گفت: از سال گذشته بیش از 500 رشته تحصیلی بازنگری شده و یک برنامه کارورزی نیز برای رشته های بازنگری شده پیش بینی شده است که در دانشگاه های استان سمنان هم این روند در حال شکل‌گیری است.
وزیر علوم در پایان سخنان خود با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و بخش صنعت گفت: بنای دولت هم بر این است که به منابع انسانی و حوزه های دانشگاهی و علمی توجه بیشتری داشته باشد تا انشاءا... شاهد توسعه مناسب دانشگاه های کشورمان باشیم.
گفتنی است وزیر علوم در ابتدای ورود به دانشگاه دامغان با حضور در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه با قرائت فاتحه و نثار تاج گل بر مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.
خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه دامغان 3750 مترمربع زیربنا دارد که با هزینه بالغ بر دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل اعتبارات نیمه متمرکز وزارت علوم و کمک خیرین، در سه طبقه ساخته شده است.
این خوابگاه 159 اتاق با گنجایش 300 نفر را دارد و از امکاناتی همچون سایت اینترنتی، یخچال و تلویزیون و شبکه وای فای برخوردار است.

با حضور وزیر علوم از دو طرح عمرانی دانشگاه سمنان در هفته دولت بهره برداری شد​

همچنین در این سفر وزیر علوم طرح های دانشکده دامپزشکی و فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را افتتاح کرد.
دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان در دو طبقه با 14 کلاس درس و 15 اتاق در بخش اداری ساخته شده و برای ساخت این دانشکده بیش از 5 میلیارد و 890 میلیون تومان هزینه شده است.
این ساختمان در زمینی با مساحت 4600 متر مربع زیر بنا به بهره برداری رسیده است.
فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری سمنان نیز طرح دیگری است که در سه طبقه و با زیر بنای 2340 متر مربع ساخته شده و با حضور وزیر علوم به بهره برداری رسید.
گفتنی است برای بهره برداری از این طرح پیش از 4 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

20101

کد خبر: 672889

وب گردی

وب گردی