"شعبده باز" در نیاوران به روی صحنه رفت

اجرای نمایش "شعبده باز" از ٥ شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و هرشب درسالن گوشه به روی صحنه می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ،نمایش "شعبده باز"به نویسندگی شایان افکاری ومحمدجواد حبیبی به صورت مشترک نوشته شده و کارگردانی این نمایش را نیز شایان افکاری برعهده دارد.

شایان افکاری درباره داستان و فضای این نمایش می گوید:در این اثر از تکنیک نقالی استفاده شده و بازیگران روی صحنه درباره شخصیت اصلی نمایش که «چ» نام دارد مونولوگ می گویند. در حقیقت من بر اساس ساختار نمایشنامه «افرا» نوشته آقای بیضایی و فیلم «چه کسی امیر را کشت» به کارگردانی مهدی کرم‌پور این نمایش را به صحنه برده‌ام. به این صورت که آدم‌های نمایش لابه لای صحبت‌های یکدیگر می آیند و از فردی صحبت می کنند که به جای نویسنده شدن به یک شعبده باز تبدیل شده است.

کارگردان این نمایش درباره شیوه اجرایی آن تصریح کرد:شعبده‌باز نمایشی است که مکان و جهان مشخصی ندارد ویک فضای فانتزی را برای مخاطب روایت می کند. در این نمایش تلاش شده است روی تم نخبه‌کشی و خوی حسادتی که بین آدم‌ها وجود دارد، تمرکز و مانور داده شود.

پوپک داداش زاده ،عباس بابایی ،محمد رضا انتظامی ،علی میری ،سوزان قربانی ،دانیال چاوشی وسعید راستی بازیگران این نمایش هستند.

اجرای نمایش "شعبده باز" در فرهنگسرای نیاوران، هرشب ساعت ٢٠:٣٠ درسالن گوشه به روی صحنه می رود.

508502

کد خبر: 673006

وب گردی

وب گردی