وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می یابد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی تمام وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: اعتبار وام شهریه امسال کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به افزایش وام های دانشجویی در سال تحصیلی جاری گفت: سال گذشته با درآمد اختصاصی خوبی که صندوق رفاه داشته و ظرفیت سازی که صورت گرفته ۳۷۰ میلیارد تومان به دانشجویان تسهیلات ارایه شد. امسال سرجمع اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان ۶۷۰ میلیارد تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: تمام وام های دانشجویی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته به جز وام شهریه که اعتبار آن کاهش یافته است. در سال گذشته ۱۹۸ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت شد.

یزدان‌مهر با بیان اینکه در سال جاری ۲۷ درصد اعتبارات عمومی رشد داشته است، گفت: امسال ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۳۰ میلیارد تومان از سوی صندوق برای وام دانشجویان دکتری اختصاص یافته است که از ابتدای مهرماه به هر دانشجو تعلق می‌گیرد.

او در ادامه گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته رشد ۱۱۰ درصدی پرداخت تسهیلات داشته و در وام دانشجویان دکتری ۴۰۰ درصد و در وام شهریه ۲۰۰ درصد افزایش ایجاد شده است.

20101

کد خبر: 673052

وب گردی

وب گردی