شهیدزاده: توجه دولت به بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در حال حاضر بخش کشاورزی بیشترین جهش را تجربه کرده و نیز در محصولات گندم، جو و ذرت به خودکفایی رسیده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی شهید زاده، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری که در روز جاری برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بانکداری و نیز هفته دفاع مقدس گفت: بسیاری از اقدامات مقام معظم رهبری در راستای خوش بینی مردم به جمهوری اسلامی است. سال 95، سال اقتصاد مقاومتی است و ما درصدد هستیم تا میزان عملکرد خود در جهت عمل به فرمایشات مقام رهبری را نشان دهیم.

وی به راهکارهای ارائه شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش کشاورزی بیشترین جهش را تجربه کرده و نیز در محصولات گندم، جو و ذرت به خودکفایی رسیده ایم.

شهید زاده خاطرنشان کرد: تا قبل از برجام با 4 کارگزاری بانک خارجی در بخش بین المللی در تعامل بودیم اما پس از برجام این تعداد به 70 کارگزاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه تکنولوژی از طریق پشتیبانی های مالی اقدام به واردات جدیدترین دستگاه ها کرده ایم، گفت: 90 درصد کشاورزی متعلق به مردم است و همین موضوع باعث شده تا در اقتصاد مقاومتی بیشترین رشد را داشته باشیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به آغاز کشت متراکم در ایران اشاره کرد و گفت: صادرات کشاورزی از دیگر اقلام پیشی گرفته شده است که براساس خواست مقام معظم رهبری صورت گرفته و همچنین در حوزه تولید و پرورش آبزیان بیش از 20 هزارتن درحال بهره وری است.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی گفت: نزخ سود بانکی از 18 درصد به 15 درصد کاهش یافته و لازم به ذکر است که این امر با حمایت دولت محقق شده است.

شهیدزاده با بیان اینکه در میان بانک ها از لحاظ ارائه تسهیلات رتبه اول را به خود اختصاص داده ایم، گفت: براساس صحبت های صورت گرفته تا 15 شهریورماه به تمام تعهدات خود در قبال بنگاه های کوچک عمل خواهیم کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی اذعان کرد: 500 میلیون دلار از ارز ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته تا صرف کشاورزی و نیزصرفه جویی در مصرف آب شود.

وی با بیان اینکه توجه دولت به بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از اقدامات دولت افزایش سرمایه بانک کشاورزی است که در این راستا در سال95 از 5هزار میلیارد تومان که جهت افزایش سرمایه 3 بانک ملی، سپه و کشاورزی اختصاص یافته بود 3 هزار میلیارد تومان از آن متعلق به بانک کشاورزی بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقدامات در حوزه بین المللی پس از برجام به زودی انجام شد، گفت: در حال حاضر با برخی از بانک های چین، کره و ترکیه در حال همکاری هستیم.

شهیدزاده بیان کرد: در سال 92 به میزان 4.8 میلیون تن گندم به مبلغ 4 هزار میلیارد تومان خریداری کردیم که این میزان در سال 94 به 11.1 میلیون تن به مبلغ 14 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: سال گذشته حدود 80 درصد از خسارت های بیمه در سال گذشته پرداخت شده که برای 20 درصد باقیمانده منتظر بودجه هستیم.

602/401

کد خبر: 673072

وب گردی

وب گردی