نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نواب رییس در مجلس ملاحظاتی را در سخنان خود دارند، گفت: نواب رییس خارج از مجلس می‌توانند در همه مسائل اظهارنظر کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به اصل 84 قانون اساسی گفت: نمایندگان در برابر تمام ملت مسئول هستند و می‌توانند درباره مسائل مختلف اظهارنظر کنند اما به اعتقادم تذکر آقای کوهکن وارد نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای مطهری به صفت نمایندگی می‌توانند در خصوص مسائل مختلف اظهارنظر کنند اما اینکه بخواهیم با برخی مسائل از اظهارنظرها جلوگیری شود قابل قبول نبوده و طرح برخی شعارها در مجلس در شأن قوه مقننه نیست.

وی در تذکر دیگری تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس 5 نفر از نمایندگان می‌توانند فراکسیون تشکیل بدهند اما 120 نفر از نمایندگان درخواست تشکیل فراکسیون دفاع از منافع ملی و دیپلماسی را به هیأت رئیسه مجلس اعلام کردند ولی مشخص نیست که چرا این موضوع مورد توجه هیأت رئیسه قرار نمی‌گیرد.

در ادامه مطهری در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: نواب رئیس مجلس در صحن علنی مجلس ملاحظاتی را در اظهارنظرهای خود دارند اما زمانی که به صورت آزاد و خارج از مجلس سخنرانی می‌کنند می‌توانند صحبت‌های خود را مطرح کنند بنابراین باید این موضوع را رعایت کرد.

203

کد خبر: 673103

وب گردی

وب گردی