روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید پاکستان در تهران:ایران و پاکستان عمق استراتژیک یکدیگر هستند

رییس‌ جمهوری، با بیان اینکه" ایران و پاکستان با داشتن علایق و اهداف مشترک، پیوسته عمق استراتژیک یکدیگر محسوب شده‌اند"، گفت: تهران از گسترش همکاریها با اسلام آباد در همه عرصه ها بویژه اقتصادی استقبال می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه «آصف علی‌خان دورانی» سفیر جدید پاکستان در تهران، اظهارداشت: روابط حسنه و نزدیک دو دولت و دو ملت، زمینه ارتقاء همکاریهای اقتصادی میان دو کشور را فراهم کرده است.

روحانی اجرای سریعتر توافقنامه های امضا شده میان دو کشور را برای توسعه و تعمیق همکاریهای اقتصادی ضروری برشمرد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی که به هیچ یک از موازین اسلامی، اخلاقی و انسانی تعهدی ندارند؛ بر اهمیت همکاری های مشترک برای تامین امنیت مرزها و منطقه تاکید کرد و گفت: مبارزه با گروه‌های تروریستی کار آسانی نیست و استنباط ما این است که اراده و قدرت لازم در ارتش و نیروهای نظامی پاکستان برای مبارزه با تروریست‌ها وجود دارد.

روحانی همچنین توسعه روابط فرهنگی دو کشور را خاطر نشان ساخت و اظهار داشت: ایران و پاکستان دارای فرهنگ مشترک هستند و باید در زمینه مسایل فرهنگی، دانشگاهی، علمی و همچنین کرسی‌های زبان فارسی با یکدیگر مشارکت بیشتری داشته باشند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه کشور و مردم پاکستان در میان مردم ایران جایگاه خاص و ویژه دارند، ادامه داد: تاریخ، فرهنگ، اعتقادات مشترک و شخصیت‌های افتخارآمیز مورد احترام مشترک، پایه‌ای خوب برای گسترش و تعمیق روابط برادرانه و دوستانه دو کشور است.

«آصف علی‌خان دورانی» سفیر جدید پاکستان در ایران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، با تأکید بر اینکه همکاری‌های راهبردی دو کشور دوست و برادر در دوران های سخت و دشوار به خوبی نمایان شده است، اظهار داشت: باید روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور همانند سطح عالی روابط سیاسی ارتقاء یابد.

سفیر جدید پاکستان تأکید کرد: دولت پاکستان آماده گسترش همکاری ها با تهران در همه زمینه ها و از جمله مبارزه با تروریسم است.

وی با ابلاغ سلام‌ ویژه نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که مفاد توافقنامه های امضاء شده بین تهران و اسلام‌آباد هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

کد خبر: 673117

وب گردی

وب گردی