امیری: به دنبال همکاری تنگاتنگ بین دولت و مجلس هستیم

معاون امور مجلس ریاست جمهوری گفت: دستور العمل تعامل میان دولت و مجلس در حال ویرایش نهایی است و به زودی به معاون اول رییس جمهوری ارایه می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در چهاردهمین نشست شورای معاونین پارلمانی دستگاه های اجرایی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: با توجه به شروع دور جدید فعالیت های معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در مجلس دهم این جلسه با هدف تشریح اقدامات و انتظارات مورد نظر از معاونین پارلمانی دستگاه های اجرایی تشکیل شده است.
وی با یادآوری این که دولت وارد چهارمین سال عمر خود شده است، تصریح کرد: با توجه مطالبی که رییس جمهوری در جلسه معارفه بنده گفتند در این دوره برای تعامل بیشتر بین دولت و مجلس اهداف کلانی از جمله ارتقای قانونمند تعامل مجلس و دولت، تصویب موثر و هدفمند طرح ها و لوایح،کاهش بازخوردهای منفی مولفه های نظارتی مجلس و همچنین افزایش کارآمدی سازمانی مدنظر قرار گرفته است.
معاون امور مجلس رییس جمهوری ادامه داد: برای اهداف کلان، اهداف خُردی را نیز طراحی کردیم تا بتوانیم برنامه های اجرایی تدارک دیده شده را که در اختیار دانشگاهیان قرار گرفته را تقدیم دولت کنیم.
امیری تصریح کرد: متاسفانه در مجلس طرح ها و لوایح به صورت هدفمند پیگیری نمی شود و گاهی نگاه خُرد بر نگاه کلان ترجیح داده می شود و همین باعث روشن نشدن نگاه های مختلف در مجلس می شود.
وی با تقدیر از مجید انصاری معاون پیشین امور مجلس رییس جمهوری و معاون حقوقی کنونی رییس جمهوری اظهار داشت: وی به فکر کشور و مصالح ملی است همین رابطه از آقای انصاری تشکر می کنیم.
امیری تصریح کرد: رییس جمهوری دغدغه ای برای ادغام معاونت حقوقی و پارلمانی داشت اما به این نتیجه رسید که باید معاونت ها از هم جدا و با هم همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
وی یادآور شد: ما نیز به دنبال اجرایی کردن نظر رییس جمهوری و همچنین همکاری تنگاتنگ بین دولت و مجلس هستیم.

202/201

کد خبر: 673330

وب گردی

وب گردی