اکرمی: برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: برجام باعث شد سایه جنگ از سر ایران رفع شود، به گونه ای که حتی در این زمینه نظرات مختلفی از سوی مسئولان غربی ارائه می شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سیدرضا اکرمی روز دوشنبه در همایش 'شهیدان رجایی و باهنر، الگوی دولتمردان شایسته و مکتبی' در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد افزود: بعدها 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، تنها زمان حمله به ایران مورد بحث کشورهای غربی بود.
وی تصریح کرد: هفت قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل و 11 قطعنامه آماده تصویب دیگر و تحریم های 12 ساله را ظالمانه علیه ایران به کار بردند،اما برجام باعث شد این قعطنامه ها و تحریم ها بی اثر شود.
اکرمی یادآور شد: همانگونه که اعضای تیم مذاکره کننده اعلام کردند، توان این گفت و گوها و برجام تا همین سطح است و بین وضع بد و بدتر، وضع بد انتخاب شد.
نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید به هیچ وجه به آمریکا اعتماد کرد و اگر قرار است آنها برجام را پاره کنند، ایران آن را به آتش می کشاند.
اکرمی یادآور شد: ریشه بخشی از وضعیت اقتصادی که شبیه تحریم نیز است، در داخل کشور است که باید به شکل محکم و جدی با آن برخورد شود.
به گفته وی، قاچاق کالا و ارز و وجود نقدینگی یکی از مشکلات مهم در کشور است که انتظار می رود، نقدینگی در جامعه که هزاران میلیارد ریال است به سمت تولید و کارآفرینی سوق یابد.
این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: در بیان دستاوردها نباید غلو کرد و نباید عینک بدبینی به چهره زد و دست به تخریب زد، بلکه باید با انصاف به نقد دستاوردها پرداخت.
رئیس شورای فرهنگی نهاد رئیس جمهوری تاکید کرد: در طول 38 سال انقلاب اسلامی ایران، دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف ایجاد شد و باید این دستاوردها برای نسل های مختلف انقلاب بیان شود و نباید با سیاه نمایی این اقدام را نادیده گرفت.
به گفته وی، وضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار خوب است و این نعمت را نباید نادیده گرفت.
اکرمی تاکید کرد: وجود امنیت در مرزها و داخل کشور یک نعمت بزرگ است و باید همه قدردان این نمعت باشند چرا که با اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان شده است.
وی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی مناسبی دانست و گفت: منافقان کور دل برای رسیدن به مقام و جاه اقدام به ترور شخصیت های انقلاب اسلامی ایران کردند.
اکرمی تصریح کرد: منافقان کور دل برای ترور نخبگان انقلاب اسلامی از هیچ توطئه ای دریغ نکردند و این منافقان مورد حمایت لابی صهیونیست، آمریکا و کشورهای استعمارگر قرار گرفتند.
در این آیین یاد و خاطره شهدای کارمند استان چهارمحال و بختیاری گرامی داشته شد.

202/201

کد خبر: 673424

وب گردی

وب گردی