سخنان مسئولان شهر دماوند در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده

مسئولان شهرستان دماوند به همراه مسئولان دانشگاهی واحد دماوند با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده که برای افتتاح پروژه های عمرانی این واحد، به شهرستان دماوند سفر کرده اند، دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد علاء الدینی امام جمعه شهر دماوند با اشاره به ظرفیت های این شهر گفت: بسیاری از ظرفیت های مذهبی و علمی دماوند ناشناخته مانده است.

او افزود: از جهت ویژگی های فرهنگی، این شهرستان ارادت و محبت خاصی به اهل بیت (ع) داشته و همواره مردم آن از انقلاب اسلامی دفاع کرده اند.

او شهرستان دماوند را ریه تنفسی تهران دانست و گفت: با توجه به نزدیکی این شهر به پایتخت، توسعه آن می تواند بخش عمده ای از بار جمعیتی تهران را به دوش بکشد و مشکلات پایتخت را حل کند.

علاءالدینی در ادامه گفت: در این شهرستان حدود 600 شهید، 1000 جانباز و 100 آزاده وجود دارد که جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

در ادامه این مراسم دکتر محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ضمن خیر مقدم به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر میرزاده یاد شهید باهنر و رجایی را گرامی داشت و گفت: واحد دماوند با سابقه 14 ساله یکی از کم‌سن‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از موفق‌ترین آنهاست. این واحد ابتدا با 260 رشته کاردانی راه‌اندازی شد اما بعد از دو سال با خرید 40 هکتار زمین به صورت مستقل فعالیتش را ادامه داد.

او افزود: واحد دماوند با 30هزار متر فضای آموزشی، 14هزار متر فضای سبز به 7هزار و 500 دانشجو در سه مقطع خدمات تحصیلی ارائه می‌کند. این واحد 40 رشته کارشناسی، 22 رشته کارشناسی‌ارشد و 8 رشته دکتری دارد.

صفری به 58 کارگاه پیشرفته در واحد دماوند اشاره کرد و گفت: 110 عضو هیات علمی و 171 کارمند در این واحد فعالیت می‌کنند. در رابطه با استخدام استاد و کارمند این واحد در صورت نیاز واقعی اقدام کرده است.

رئیس واحد دماوند به مدیریت دکتر میرزاده اشاره کرد و گفت: «در مقطع مدیریت دکتر میرزاده و معاونان و مدیران او بسیاری از مشکلات این واحد حل شده و شاهد رشد و کیفی کردن دانشگاه با برنامه‌ریزی دقیق بود‌ه‌ایم. همچنین ادغام پردیس‌ها در واحد و برقراری حق تخصص، امکان ادامه تحصیل و کمک‌هزینه کارمندان از جمله فعالیت‌های ارزنده دکتر میرزاده است.

صفری به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: با افزایش بودجه فرهنگی و برنامه‌ریزی هزینه‌ای در این حوزه فعالیت تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی در این واحد افزایش داشت. کارهای پژوهشی این واحد نیز به سوی سوددهی می‌رود همچنین پروژه‌های عمرانی با تاکیدات و پیگیری‌های مهندس محسن هاشمی پیشرفت خوبی داشته است.

گفتنی است عباس صفری شهردار دماوند به همراه اعضای شورای شهر و نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند.

20103

کد خبر: 673426

وب گردی

وب گردی