تنها جای خالی در پرسپولیس می تواند رضاییان را سرخ پوش کند

سرپرست سازمان لیگ فوتبال گفت: برای اضافه شد نام رضاییان در فهرست پرسپولیس هم اگر این باشگاه جالی خالی در فهرستش داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز، علی کاظمی در مورد برگزاری دومین دوره آموزشی امنیتی ورزشگاه‌ها که مدرسان یوفا و AFC نیز در آن حضور دارند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دوره در ادامه الزامات AFC است. همان طور که کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش‌های تجهیز استادیوم‌ها، بودجه‌ها و ... الزاماتی را ایجاد کرده در بحث پلیس امنیت هم شرایطی را ایجاد کرده است. ما باید به سمتی برویم که از نیروهای داوطلب برای برقراری امنیت ورزشگاه‌ها استفاده کنیم و براساس نظریه مسئولان AFC و نظریه کارشناسان خودمان مدلی طراحی شود تا اشکالات موجود برطرف شود.

وی در مورد اینکه وزیر ورزش امروز اعلام کرده پیگیر تبانی یک باشگاه فوتبال در ارقام قراردادها است تاکید کرد: ادعا همیشه وجود دارد و بممکن است برخی از این ادعاها به نتیجه هم برسد اما اینکه در شرایط فعلی بخواهم به این مسئله بپردازم دور از انصاف و اخلاق است. براساس قوانین ما این مسائل را به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال می‌سپاریم چون سازمان لیگ در این موارد تصمیم گیرنده نیست. سازمان لیگ و کمیته نظارت بازرسی موظف هستند مستندات را جمع آوری و برای ارکان قضایی فوتبال ارسال کنند تا در نهایت این مسائل در کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و یا مراجع تصمیم گیرنده تعیین تکلیف شود.

کاظمی در مورد اینکه به باشگاه نفت تهران اولتیماتوم داده شده در صورت انجام ندادن تعهداتش در قبال طالبکاران با این باشگاه برخورد می‌شود تصریح کرد: بخش عمده مقررات در پروسه انتقال امتیاز باشگاه نفت تهران انجام شده و با عنایت به اینکه فدراسیون فوتبال در این مسئله ورود کرده این فدراسیون براساس دستورالعمل و آیین نامه‌ها عمل می‌کند و چنانچه این باشگاه به تعهداتش عمل نکند برابر مقررات محدودیت‌هایی برای این باشگاه در نظر گرفته خواهد شد. محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف ممکن است ایجاد شود از محدودیت در نقل و انتقالات بازیکنان تا کسر امتیاز و ممانعت از فعالیت. سازمان لیگ در این مورد مستندات را کامل می‌کند و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌دهد و آنها هم در این مورد تصمیم گیرنده هستند.

وی در مورد اعتراض باشگاه استقلال به اینکه قرارداد پادوانی فسخ نمی‌شود گفت: شرایط بازیکن و باشگاه در وضعیت‌های مختلف متفاوت است گاهی ممکن است باشگاه و بازیکن برای جدایی به توافق برسند یا ممکن است بازیکن آزاد باشد یا اینکه بازیکن یا باشگاه تقاضای فسخ قرارداد داشته باشند که اگر فسخ قرارداد بدون دلیل موجه باشد شرایط خاص خودش را دارد و اگر بازیکن قراردادش را با یک باشگاه فسخ کند ما این فسخ را به باشگاه ابلاغ می‌کنیم و در صورتی که ادعایی وجود داشته باشد باشگاه ادعایش را به سازمان لیگ ارائه می‌کند و ما آن را به ارکان قضایی منتقل می‌کنیم. ما براساس موارد دیده شده در آیین نامه نقل و انتقالات کار می‌کنیم بنابراین ممکن است تصمیمی گرفته شود که مورد پذیرش بازیکن و یا باشگاه نباشد که در این صورت به تصمیم سازمان لیگ اعتراض می‌شود و سازمان لیگ هم طبق مقررات عمل می‌کند. به هر حال موارد مشابهی داشته‌ایم که انجام شده است.

کاظمی در مورد وضعیت رامین رضاییان و شکایتی که پرسپولیس از این بازیکن کرد خاطرنشان کرد: وضعیت این بازیکن هم طبق همین مواردی است که بیان کردم . رضاییان براساس بندی که در قراردادش بود قرارداد خود را فسخ کرد که باشگاه پرسپولیس در این مورد اعتراض کرده است. اگر دو طرف صلح کرده به توافق برسند و باشگاه پرسپولیسی شکایتش را پس بگیرد همه چیز به خیر و خوشی انجام می‌شود. برای اضافه شد نام رضاییان در فهرست پرسپولیس هم اگر این باشگاه جالی خالی در فهرستش داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. من اکنون وضعیت فهرست اسامی پرسپولیس را نمی‌دانم اما اگر بازیکن و باشگاه مصالحه کنند هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد ورزشگاه محل برگزاری دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: باشگاه تراکتورسازی زمین اختصاصی خودش را به عنوان محل برگزاری این مسابقه اعلام کرده زیرا ورزشگاه یادگار امام شرایط مناسبی ندارد با این حال شورای تامین استان هم باید در این مورد اظهارنظر کند زیرا ممکن است اعلام شود ظرفیت یک ورزشگاه برای برگزاری یک مسابقه کافی نیست بنابراین ما منتظر اعلام نظر شورای تامین استان هستیم.

وی افزود: اگر شورای تامین با برگزاری بازی در این استان موافقت نکند طبق قوانین در هیات رئیسه سازمان لیگ تصمیم گیری خواهد شد زیرا نمی‌خواهیم تصمیم گیری براساس نظر شخص باشد. باشگاه پرسپولیس هم در مورد محل برگزاری این مسابقه هیچ گونه حق دخالتی ندارد زیرا تراکتورسازی میزبان مسابقه است و آنها باید محل مسابقه را تعیین کنند.

604/602

کد خبر: 673448

وب گردی

وب گردی