خوشبینی به اونس، تابلوی آتی سکه را سبز کرد

طی روز گذشته انتظار برای مثبت باز شدن بهای اونس در بازارهای جهانی موجب رشد بهای سکه در بازار نقدی و آتی سکه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، به این ترتیب برخلاف افت قیمت دلار، روز یکشنبه سکه در بازار آتی سکه بورس کالای ایران با افزایش قیمت رو به رو شد، به طوری که سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۲هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۰۵ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد ۰/۰۹ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۲۲هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۱۲ درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اسفند با ۰/۰۷ درصد افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۰۶ درصدی را به ثبت رساند.

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۲هزار و ۵۸۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال رسید.

از سویی بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته مثبت شد، به طوری که سکه بهار آزادی با افزایش یک هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان رسید.

از طرفی نیم سکه و ربع‌سکه نیز نسبت به روز شنبه گذشته دو هزار تومان افزایش یافت و به ترتیب با قیمت های ۵۶۶ و ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید.

این در حالی است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ نسبت به روز گذشته ۱۳۸ تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۱۲ هزار و ۹۱۸ تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی نیز در این روز تغییر نکرده و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان به فروش رسید.

به گفته کارشناسان، بالا رفتن جزئی تقاضا در بازار سکه مهم‌ترین عاملی بود که به رشد خفیف آن کمک کرد. همچنین به عقیده برخی دیگر از فعالان بازار طلا و سکه، مقاومت معامله‌گران در آستانه کانال یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان یکی از مهم‌ترین عواملی بود که روند صعودی سکه را تشدید کرد.

در بازار گواهی سکه چه گذشت؟

همچنین نگاهی به معاملات امروز گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که ۱۲۰ سکه در قالب گواهی سکه به ارزش یک میلیارد و ۳۲۹میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

401/602

کد خبر: 673461

وب گردی

وب گردی