نخستین همایش کانون های خانه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد آغاز شد

نخستین همایش سراسری کانون های خانه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد نجف آباد ، از صبح امروز با حضور 130 نفر از 40 واحد جامع و جمعی از مسوولان دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهران مجلسی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در افتتاحیه نخستین همایش کانون های خانه و دانشگاه بیان کرد: راه اندازی کانون هایی نظیر خانه و دانشگاه می تواند در پیشگیری از افت تحصیلی و همچنین ارتقای سطح فرهنگی دانشجویان کارآمد باشد. به عبارت دیگر می توان گفت این کانون ها نقطه عطفی در ارتباط با خانه و دانشگاه به شمار می آید.
وی ضمن تشکر از دکتر سیدطه هاشمی به دلیل اجرای برنامه های جامع و کاربردی در حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و ابراز خرسندی از میزبانی نخستین همایش کانون های خانه و دانشگاه ، خاطرنشان کرد: یکی از تجربه های باارزش واحد نجف آباد ‌ارتباط مستمر و موثر با خانواده های دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود است و این ارتباط دوسویه موفقیت زیادی به همراه داشته است. در این واحد ، در تمامی مقاطع تحصیلی مشاوره های آموزشی ، مذهبی ، فرهنگی ، ‍پ‍یشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و غیره اراپه می شود و نتیجه آن به حداقل رسیدن مشکلات مربوط است. ‍‍
مجلسی ادامه داد: «اهمیت جایگاه خانواده از منظر قرآن کریم و ائمه اطهار علیهم‌السلام» ، «مهارت‌های برقراری ارتباط موثر در خانواده و جامعه»، «خانه و دانشگاه عرصه پیوند فرهنگ و دانش» و «ارتقای جایگاه و کارگرد خانواده» از محورهای کارگاه‌های آموزشی این همایش دو روزه به شمار می آید.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ، اضافه کرد: برقراری ارتباط و تعامل بین مسوولان فرهنگی دانشگاه با خانواده دانشجویان، مشارکت‌پذیری دانشگاه از طریق همکاری با خانواده دانشجویان، آشنایی خانواده دانشجویان با ضوابط و مقررات فرهنگی دانشگاه، شناسایی خانواده‌های صاحب‌نظر و علاقه مند در مسائل فرهنگی، استفاده از نقطه نظرهای آنان در رشد و اعتلای برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ، افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های خانواده دانشجویان ، نهادینه سازی و تسهیل ازدواج آسان دانشجویان در میان خانواده دانشجویان با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه و از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کانون‌هاست.
همچنین دکتر حسین سلیمانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش دو روزه از مباحث مطرح شده در کارگاه‌های خانه و دانشگاه عرصه پیوند فرهنگ و دانش، ارتقای جایگاه و کارکرد خانواده، مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، آگاهی از آسیب‌های اجتماعی و اهمیت خانواده از منظر قرآن و اهل بیت (ع) بهره مند خواهند شد .
وی ابراز امیدواری کرد برگزاری نخستین همایش کانون های خانه و دانشگاه منجر به ایجاد وفاق و همدلی در بین واحدهای دانشگاهی مجری طرح خانه و دانشگاه ، استفاده از تجربه های واحدهای دانشگاهی برای رشد و تعالی کانون های خانه و دانشگاه ، آشنایی با مهم ترین مسائل روز مرتبط با خانواده در قالب کارگاه های آموزشی ارتقای جایگاه و عملکرد خانواده ، برقراری ارتباط موثر در خانه و دانشگاه ، آگاهی و شناخت آسیب های اجتماعی در دوران معاصر و همچنین تقویت و حفظ نهاد خانواده سالم شود.
در ادامه این همایش ، بدرالسادات طلوعی رییس اداره کانون‌های فرهنگی ، هنری و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس مصوبه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی معاونت دانشجویی و فرهنگی و هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی ، واحدهای جامع موظف به تشکیل کانون خانه و دانشگاه هستند و اساسنامه مربوط ، مرداد 94 ابلاغ شده است .
وی اضافه کرد: شورای مرکزی کانون خانه و دانشگاه ، هفت عضو دارد که چهار نفر از آنان اعضای خانواده دانشجویان و سه نفر هم از منتخبان شورای فرهنگی واحدها هستند. ضمن این که دبیر کانون باید پس از تشکیل مجمع و شورای مرکزی در واحدهای جامع تعیین و معرفی شود.
دکتر محمدصادق مهدوی ، دکتر فروغ احراری ، دکتر منصوره شایسته و دکتر محمود نصیری ، مدرسان کارگاه های جانبی نخستین همایش کانون های خانه و دانشگاه هستند. پس از برگزاری مراسم افتتاحیه ، شرکت کنندگان از نمایشگاه عکس و کتاب امام خمینی (ره) در کتابخانه مرکزی واحد نجف آباد بازدید کردند. این همایش ، عصر فردا با سخنرانی دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پایان می یابد.
20101

کد خبر: 673476

وب گردی

وب گردی