لاریجانی: شهیدان رجایی و باهنر در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب می‌درخشند

رئیس مجلس شورای اسلامی درمراسم افتتاح سدمخزنی کوچری با گرامیداشت یاد و خاطره دوشهید بزرگوار رجایی و باهنر گفت:شهیدان رجایی و باهنر دو گوهری بودند که از نظر اخلاص،فداکاری و مدیریت هوشمند در بزنگاه های همواره در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در مراسم افتتاح سد مخزنی کوچری با گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر دو گوهری بودند که از نظر اخلاص، فداکاری و مدیریت هوشمند در بزنگاهان همواره در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشند. شهادت شهیدان رجایی و باهنر خسارت بزرگی را به کشور وارد آورد.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی،بیان کرد:منافقین در بین گروه‌های تروریستی بیشترین پلیدی را دارند و آن‌ها پیش از انقلاب در درون خودشان رفتارهای شکاکانه را شروع کردند و بعد از انقلاب نیز همواره تلاش می کردند تا در جاهای مختلف تسلیحاتی را چپاول کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:در ابتدای انقلاب منافقین با توجه به شلوغی‌های تهران به دنبال چپاول بودند و بعد از فجایعی که بنی صدر در دوران ریاست جمهوری به وجود آورد که کام ملت را با ایستادگی در مقابل امام و شهید بهشتی تلخ کرد،منافقین نیز بنی صدر را تخریب کردند و بعد از آن‌ هم عملیات‌های مسلحانه خود را آغاز کردند.

دکترلاریجانی گفت:اگر آمادگی نیروهای انقلاب نبود منافقین فجایع بیشتری را ایجاد می‌کردند.جریان نفاق در کشور هر کسی را از مردم عادی انقلابی تا مسئولان را ترور می‌کردند. در زمان جنگ تحمیلی هم به سمت دشمن رفتند و از وارد کردن هیچ ضربه‌ای کوتاهی نکردند.

وی افزود: حتی بعد از پذیرفتن قطعنامه 598 از سوی ایران منافقین صدام را تحریک کردند تا در عملیات مرصاد با برنامه‌ریزی گسترده به سمت مرزهای ایران حمله کنند و به تهران برسند. برنامه منافقین در عملیات مرصاد ابتدا حضور در اوین، بعد از آن هم تسخیر صدا و سیما و در نهایت گرفتن جماران را جزو برنامه‌های خود قرار داده بودند ولی نیروهای انقلاب به خوبی در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.

رئیس قوه مقننه،تصریح کرد:منافقین سیاه‌ترین جریان تروریستی بودند و غربی‌هایی که امروز برای این‌ها دلسوزی می‌کنند قطعا روزی گرفتار این منافقین خواهند شد.

دکتر لاریجانی ضمن تشکر از وزیر نیرو و سردار عبداللهی و سایر زحمتکشان ساخت احداث سد مخزنی کوچری، اظهار داشت: زمانی که سردار عبداللهی این طرح را آوردند به خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و از اوضاع سخت بودجه‌ای در این زمینه گفتیم که با لطف ایشان دستوراتی را صادر کردند و قرارگاه نیز با سرعت به فعالیت پرداخت. فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به طور ویژه در لوله‌گذاری در استان قم به خوبی فعالیت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساخت سد کوچری خدمت ماندگاری است و از زحمات سپاه پاسداران در احداث این پروژه و سایر پروژه‌ها تشکر می‌کنم که این روحیه جهادی برای کشور به شدت نیاز است.

وی با اشاره به سخنان سردار عبداللهی در زمینه ممنوعیت استفاده از اوراق برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: بعید می‌دانم منع قانونی در این زمینه وجود داشته باشد و به نظر من قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء می‌تواند از این اوراق استفاده کند ولی پیگیری‌های لازم نیز انجام خواهد شد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه نقدینگی موجود در کشور اگر در جهت تولید قرار بگیرد جهش مهمی در کشور انجام می‌شود، گفت: تلاش برای اینکه سرمایه مردم در زمینه تولید به کار گرفته شود، اقدام مفیدی است.

وی افزود: دو سال پیش در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم مشخص شد که 6 هزار روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شدند و در همان زمان وزیر نیرو عنوان کرد که اگر 500 میلیون دلار وجود داشته باشد این مشکلات حل می‌شوند که امیدواریم سایر مشکلات این حوزه نیز برطرف شوند و ما نیز تا پایان تلاش می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تدبیر دولت در این زمینه بسیار خوب است ولی باید در کنار این اقدامات برای آبیاری تحت فشار برنامه داشته باشیم./

202/201

کد خبر: 673480

وب گردی

وب گردی