واحد شوشتر مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری گرفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز٬ دکتر محمدحسین پورمحمدی بیان کرد: این مرکز تحقیقاتی نخستین مرکز تحقیقات در حوزه علوم زراعی در استان خوزستان و نخستین مرکز تحقیقاتی گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با توجه به اینکه استان خوزستان جزو 3 استان اول تولید کننده محصولات استراتژیکی نظیر ذرت، برنج، نیشکر و خرماست، افزود: از آن جایی که محصولات استراتژیکی ذکر شده در گروه گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری قرار می‌گیرند، بنابراین ایجاد بستر تحقیقاتی مشترک با ارگان‌هایی که وظیفه توسعه کشت و کار این محصولات را بر عهده دارند، می‌تواند زمینه استفاده از پتانسیل‌های مراکز دانشگاهی استان خوزستان را فراهم آورد.

وی هدف از ایجاد این مرکز تحقیقاتی را استفاده از پتانسیل‌های مناسب دانشکده کشاورزی واحد شوشتر عنوان کرد و گفت: واحد شوشتر دارای پتانسیل‌هایی از جمله اعضای هیأت علمی پژوهشگر، زمین زراعی مناسب، آزمایشگاه‌های مجهز و ادوات کشاورزی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس واحد شوشتر با توجه به اهداف راه اندازی این مرکز افزود: رسالت این مرکز تولید بهترین مستندات علمی، تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های پژوهشی مجازی و پرورش دکترای تخصصی پژوهش محور است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: امید است مرکز تحقیقات گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری با ایجاد تعامل سازنده با مراکز تحقیقاتی نظیر مرکز تحقیقات برنج، کشت و صنعت نیشکر و مرکز تحقیقات دانه‌های روغنی و ...، همچنین همکاری متقابل این بخش‌ها، گام‌های مؤثری در توسعه علمی استان برداشته و به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در توسعه بخش کشاورزی شهرستان و استان جامه عمل بپوشاند.

براساس این گزارش، رئیس واحد شوشتر از دکتر فرهودی و دکتر معتمدی برای ارائه پروپوزال این مرکز تحقیقاتی و تهیه امکانات مورد نیاز برای راه‌اندازی و دکتر عمانی برای پیگیری‌های مستمر اخذ امتیاز مرکز تحقیقات تا حصول نتیجه قدردانی شد.

20101

کد خبر: 673486

وب گردی

وب گردی