موافقت مجلس با پیوستن ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو

نمایندگان در جلسه علنی امروز با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت‌نامه‌های نیس و لوکارنو، موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 9 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقت‌نامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت‌نامه‌های نیس و لوکارنو، موافقت کردند.

به موجب این موافقت‌نامه به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به موافقت‌نامه نیس درباره طبقه‌بندی بین‌المللی کالاها و خدمات برای اهداف ثبت علائم مشتمل بر 14 ماده و موافقت‌نامه لوکارنو درباره ایجاد طبقه‌بندی بین‌المللی برای طرح‌های صنعتی مشتمل بر 15 ماده به شرح پیوست ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقت‌نامه‌ها تودیع نماید.

تبصره یک - تعیین و تغییر دستگاه‌های اجرایی طرف عضویت به عهده دولت است.

تبصره 2- دولت موظف است کلیه اصلاحیه‌های موضوع ماده 8 موافقت‌نامه نیس و ماده 8 موافقت‌نامه لوکارنو را در مهلت مناسب و پیش از انقضای مهلت‌های موردنظر در مواد یاد شده طبق اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی اعلام نماید. چنانچه مجلس شورای اسلامی اصلاحیه‌ها را تصویب نکند، دولت موظف است مراتب عدم پذیرش اصلاحیه را ظرف مهلت مقرر در موافقت‌نامه‌های یاد شده به امین اسناد اعلام کند.

تبصره 3- رعایت اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه بازنگری در اجرای ماده 11 موافقت‌نامه نیس و ماده 11 موافقت‌نامه لوکارنو الزامی است.

202

کد خبر: 673528

وب گردی

وب گردی