حاجی: نظر هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قراردادهای نفتی اعلام نشده/ پزشکیان: مطابق موارد مدنظر رهبری نباشد، تصویب نمی‌شود

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین‌شهر درباره قراردادهای نفتی، گفت: موضوع در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین بررسی می‌شود و اگر با موارد مدنظر رهبری مطابقت نداشته باشد، تصویب نخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 9 شهریور) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 81 قانون اساسی و تذکری با استناد به بند 11 ماده 24 گفت: علی رغم اینکه هنوز نتیجه قراردادهای نفتی از سوی هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین اعلام نشده، شاهد فضاسازی هستیم که گویا تمام مشکلات و اشکالات قراردادها برطرف شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مصاحبه‌هایی که صورت می‌گیرد حکایت از آمادگی قراردادها برای امضا با شرکت ‌ها است؛ درحالیکه حتی اطلاع نداریم 15 محور مورد ایراد مقام معظم رهبری در اصلاحیه هفتم برطرف شده است یا خیر؟ و هنوز مصوب قانونی ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر همین آمادگی برای تنظیم قراردادها با شرکت بدنامی مثل توتال که سابقه رشوه و فساد دارد، صورت می‌گیرد و قرارداد در یک میدان نفتی 8 میلیارد دلار است که توجیهی ندارد، در حالی که تقاضای پیمانکاری شرکت‌های ایرانی پذیرفته نمی‌شود. همچنین طبق گفته رئیس جمهور قراردادها باید با میادین مشترک باشد که این موضوع نادیده گرفته شده و در میادین خاص غیرمشترک فعالیت می‌شود.

مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: موضوع قراردادها در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مورد قراردادهای نفتی بررسی می‌شود و اگر با موارد مدنظر رهبری مطابقت نداشته باشد، تصویب نخواهد شد و این موضوع اعلام می‌شود.

202

کد خبر: 673545

وب گردی

وب گردی