مشخصات فنی آیفون 7‌ و آیفون 7‌ پلاس

آخرین اطلاعات فاش شده از مشخصات فنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نشان از این دارد که با وجود تغییرات جزئی در ظاهر نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون، ماژول‌های سخت‌افزاری با تغییراتی که بیشتر بهبود عملکرد این گوشی هوشمند را هدف قرار داده، راهی بازار خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، اطلاعات فاش شده از iPhone 7‌ و iPhone 7 Plus اپل نشان از این دارد که این گوشی‌های هوشمند با تغییرات سخت‌افزاری بیشتری در مقایسه با تغییرات ظاهری راهی بازار خواهند شد. شنیده‌ها حاکی از این است که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس همچنان با بهره‌گیری از نمایشگر ۴.۷ و ۵.۵ اینچی همراه شده و رزولوشن آن‌ها نیز تغییری در مقایسه با آیفون ۶ و آیفون ۶ اس نخواهد داشت.

اپل در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود از وجود تراشه‌ی جدید A10‌ استفاده خواهد کرد که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتری و فرآیند FinFET کمپانی TSMC است. در صورتی که تراشه‌ی A10 اپل مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری TSMC یا سامسونگ تولید شده و در قلب آیفون‌های جدید قرار می‌گرفت، کمی شگفت زده می‌شدیم.

براساس اطلاعات برگرفته از بنچمارک‌های اولیه A10، این تراشه نشان از بهبود عملکرد ۲۰ تا ۳۰ درصدی عملکرد در مقایسه با نسل پیشین این تراشه دارد که با نام A9 در دل آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس قرار گرفت. البته باید به این موضوع اشاره کرد که اختلاف عملکرد تراشه‌ی A9 در مقایسه با A8 بیش از ۵۰ درصد بود. شاید اپل این چنین نتیجه گرفته که قدرت تراشه‌ی A10 مناسب بوده و نیازی به تقویت بیش از پیش قدرت پردازشی آن وجود ندارد، حال آنکه به جای افزایش قدرت پردازشی سعی شده تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوینی جون Fan-Out سایز تراشه‌ کاهش یافته و همچنین میزان مصرف انرژی نیز بسیار بهتر از پیش شود. با استفاده از فناوری Fan-Out تراشه کوچک‌تر شده و در نتیجه می‌توان گوشی‌هوشمندی را با باتری بزرگ‌تری، طراحی باریک‌تر و فضای بیشتر برای سایز ماژول‌های سخت‌افزاری تولید کرد. شنیده‌ها گویای این موضوع است که اپل یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعت را در دل آیفون ۷ قرار داده و همچنین ضخامت گوشی را کاهش داده است. البته کاهش ضخامت را می‌توان تا حدودی به علت حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز عنوان کرد.

علاوه بر تغییرات در تراشه، افزایش حافظه‌ی رم به دو یا سه گیگابایت از نوع DDR4 و باریک‌تر شدن گوشی، یکی دیگر از تغییرات جذاب را باید بهبود دوربین نسل جدید آیفون‌ها عنوان کرد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون‌های کنونی استفاده می‌کنند با این تفاوت دیافراگم لنز تغییر پیدا کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده دوربین اصلی آیفون ۷ از دیافراگم F/1.9 به جای دیافراگم F/2.2 بهره خواهد برد که بهبود تصویربرداری در محیط‌های کم نور را نوید می‌دهد. همچنین سایز خود سنسور نیز به "1/2.6 افزایش پیدا کرده که در مجموع تصاویر بهتری را در نور کم ثبت خواهد کرد. شاید همین تغییرات استفاده از لنز برآمده در تصاویر فاش شده از آیفون ۷ را توجیح کند.

در آیفون ۷ پلاس نیز احتمالا شاهد افزایش ظرفیت باتری از ۲۷۵۰ به ۲۹۱۰ میلی آمپر ساعت باشیم، حال آنکه اندازه سنسور تغییر نداشته و فقط دیافراگم به F/.1.9 افزایش پیدا می‌ند. البته نباید احتمال بهره‌گیری از دوربین دوگانه در این گوشی هوشمند را فراموش کرد.

به نظر می‌رسد آیفون‌های اپل با تغییراتی که بهبود بیش از پیش دوربین را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، راهی بازار خواهد شد.

20104

کد خبر: 673574

وب گردی

وب گردی