امینی: در قانون برنامه ششم، جایگاه آموزش و پرورش مناسب دیده نشده است

عضو کمیسیون انرژی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه به عنوان سند بالا دستی جایگاه آموزش و پرورش مناسب دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "سلام امینی" نماینده مردم اراک در نطق میان‌دستور امروز (9 شهریورماه) مجلس، به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان اراک، از مقام معظم رهبری دعوت نمود تا به استان اراک سفر نمایند و با تبریک فرارسیدن هفته دولت، در ادامه گفت: امیدوار هستم در بحث برجام، به فرجام نهایی برسیم و در فراینده مذاکرات هسته‌ای، حقانیت نظام اسلامی در مقابل معماران جنگ‌افروزی دنیا به اثبات برسد.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: قدرت دیپلماسی ایران اسلامی در مقابل چانه زنان کهنه‌کار بین‌المللی، نه تنها کم نیاورد بلکه در شرایطی نابرابر یک در مقابل 6، خود را بالاتر نشان داد که جای تشکر دارد؛ حال اگر به تعهدات و توافقات پایبند بودند که فبه‌المراد و در غیر اینصورت، فرمایش اخیر مقام معظم رهبری با قوت تمام بر سر میز، خودنمایی خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: به رسم ادب و به عنوان تشکر در مقابل مردمان شریف حوزه انتخابیه‌ام، سر تعظیم فرود می‌آورم.

نماینده مردم اراک در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر، اصل 44 قانون اساسی در استان مرکزی جواب نمی‌دهد و به صورت اضطراری، می‌طلبد که دولت به کمک مضاعف مردم همت نماید و آب فراوان داخل استان را با خاک آشتی دهد تا کشاورزی جایگاه خود را بیابد، استخراج از معادن از سر گرفته شود و از ظرفیت میزبانی عتبات عالیات و منطقه آزاد بهره لازم گرفته شود؛ آن وقت است که می‌توانیم بگوییم که بر بالای 30 درصد بیکاری غلبه یافتیم.

امینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، مقام اول را در خودکشی پشت سر گذاشته‌ایم. مقام دومی در رفتارهای خشن و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی را مهار کرده‌ایم و در عوض به اشتغال جوانان رونق داده‌ایم.

وی ادامه داد: در بخش آموزش، چاره‌ای نداریم که به متولیان این بخش بها دهیم و فاصله و تبعیض را برداریم. متأسفانه در قانون برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند بالادستی، جایگاه آموزش و پرورش مناسب دیده نشده است و از کمیسیون آموزش درخواست دارم که به صورت ویژه به این امر نگاه کنند. جامعه سالم، محصول متولیان سالم است که در این شرایط باید به نیازمندی معلمان و فرهنگیان بپردازند.

امینی افزود: در بخش بهداشت و درمان، ضمن تشکر از وزیر بهداشت به خاطر خدمات ایشان به این استان درخواست می‌نمایم به بیمارستان نیمه‌کاره 340 تخت‌خوابی استان، بودجه لازم را اختصاص دهند و همینطور مشکل بیمه جامعه ایثارگران را با همکاری شرکت بیمه و بنیاد شهید از نظر نرم‌افزاری سازماندهی نمایند.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: از مسئولان محترم وزارت خارجه می‌خواهم که با استفاده از قدرت دیپلماسی چشمه‌های گرد و خاک در کشورهای عراق و سوریه که جایگاه مناسبی را برای تروریست‌های جهانی یعنی داعش و ... را فراهم نموده بیابند و هوای سالم و پاک را برای مردم منطقه غرب و جنوب کشور به ویژه ایلام ایجاد نمایند.

وی در اداه تصریح کرد: ضمن تشکر از مسئولین اداره راه و وزیر محترم راه و شهرسازی، درخواست دارم فاز دوم راه کربلا در استان ایلام در دستور کار خود قرار دهند زیرا که فرصت چندانی تا اربعین حسینی باقی نمانده است.

وی در پایان، به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

202

کد خبر: 673617

وب گردی

وب گردی