رئیس واحد نجف آباد: از ایده های دانشجویان در حوزه رباتیک حمایت می کنیم

نخستین دوره تخصصی مسابقات ملی هوا فضا، با شرکت بیش از 40 تیم از دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی مختلف کشور در واحد نجف آباد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اشاره به نقش اساسی علم رباتیک در حوزه های مختلف کشورگفت: برگزاری این قبیل از مسابقات نشان دهنده اهمیت موضوع برای دانشگاه می باشد. در سالهای اخیر استفاده از ربات ها در حوزه های مختلفی مانند یافتن مصدومین حوادثی همچون زلزله و سیل، صنایع دفاعی و نیروگاهی گسترش چشمگیری داشته است. باید تمام هم و غم خود را بر روی علم رباتیک و استفاده از آن معطوف کنیم و بتوانیم با برنامه ریزی و معرفی چندین تیم قدرتمند در شاخه های مختلف رباتیک، در مسابقات جهانی این رشته شرکت داشته باشیم.

مجلسی در خصوص حضور دانشجویان علاقه مند به این رشته در دانشگاه ها افزود: در ابتدا باید زمینه حضور افراد مستعد و علاقه مند را آماده کنیم و این مسیر را برای آنان هموار سازیم. اگر دانشجویان در این مسیر با سخت گیری هایی مانند مراحل اداری یا حتی تامین بودجه مواجه باشند دلسرد شده و آنطور که باید استقبال نمی کنند. وقتی که یک ساختار مشخص وجود داشته باشد دانشجویان می توانند از طریق باشگاه پژوهشگران و انجمن های علمی، استعدادها و توانایی های خود را به منصه ظهور برسانند. بعد از این می توانیم با بخش های مختلف صنعت و ارگان های مرتبط وارد مذاکره شویم و توانمندی های دانشجویان مان را معرفی کنیم.

وی با تاکید بر تجاری سازی محصولات دانش بنیان در حوزه رباتیک خاطر نشان کرد:«من از تمام ایده ها و طرح های دانشجویان در این زمینه استقبال و حمایت می کنم. در گذشته هم نسبت به فعالیت های باشگاه پژوهشگران و تیم های رباتیک حساسیت خاصی داشتم. تجاری سازی محصولات علمی و پژوهشی از اهمیت بسیار زیادی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار است. باید با سرمایه گذاری در زمینه های پژوهشی و تامین بودجه مورد نیاز این بخش، گام های موثری در راستای تجاری سازی این قبیل محصولات برداریم و از این طریق بخش صنعت را به استفاده از محصولات دانش بنیان ترغیب کنیم.»

دکتر مجلسی از آمادگی و تمایل واحد نجف آباد نسبت به برگزاری دوره ای این مسابقات خبر داد و افزود:« باید در بحث برگزاری این قبیل مسابقات فرا کشوری عمل کرده و آنرا در سطح بین المللی برگزار کنیم. با پتانسیل بالای علمی که از دانشجویان و نخبگان واحد نجف آباد سراغ دارم، بدون شک می توانند در عرصه های بین المللی هم توانایی های خود را به اثبات برسانند و برای دانشگاه آزاد اسلامی و کشور افتخار آفرینی کنند. واحد نجف آباد ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری در این حوزه دارد و قطعا پیگیر این موضوع خواهیم بود.»

گفتنی است شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در لیگ های مولتی روتور، هاور کرافت، گلایدر، مانور سرعت و هواپیمای مدل در دو روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

20101

کد خبر: 673619

وب گردی

وب گردی