رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:  هدف دانشگاه هدایت پایان نامه های دانشجویان به سمت دانش بنیان شدن و تجاری سازی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هدف گذاری آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را در پروژه های دکتری و کارشناسی ارشد به سمت دانش بنیان شدن و تجاری سازی ذکر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین بدیعی با اشاره به این مطلب گفت: با توجه به سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی و حرکت به‌سوی تجاری‌سازی و استفاده از علوم دانشگاهی در امور مختلف جامعه در جهت عملی، به تمام روسای دانشکده‌ها اعلام‌شده است تا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را در تدوین پایان‌نامه به سمت سیاست‌های ذکرشده هدایت نمایند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون کارهای خوبی در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه آغازشده و بعضی از آن‌ها هم‌اکنون در مرحله عرضه به صنایع است اظهار کرد: از تمامی پایان‌نامه‌هایی که بتوانند در امور جامعه کاربردی داشته باشند و گره ای از مشکلات بردارند یا در جهت تقویت بخشی اثرگذار باشند حمایت خواهیم کرد.

بدیعی بیان کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه دارای رشته‌های زیادی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده‌های فنی مهندسی ،پزشکی ، علوم پایه ، علوم انسانی و برق هست می‌توانیم طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در هرسال چند طرح کاربردی مورداستفاده در صنایع ، معادن ، پزشکی ، علوم انسانی و ... داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به اینکه نباید همه کارهای پژوهشی به استخراج مقاله ختم شود گفت: اینکه از پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاله استخراج شود کار خوبی است اما وقتی این مقالات مثمر ثمر واقع می‌شود که بتواند گره ای از مشکلات جامعه را حل کند وگرنه این مقاله یا مطلب پژوهشی خاک خواهد خورد.

وی از همه دانشجویان و اساتید خواست تا در تبدیل پایان‌نامه‌ها به طرح‌های کاربردی اهتمام بیشتری داشته باشند تا از جنبه صرفاً کتابی در تدوین رساله‌های خود بیرون بیایند.

20101

کد خبر: 673629

وب گردی

وب گردی