در اقدامی نیکوکارانه اهدا 500 جلد کتاب در حوزه معماری و شهرسازی به دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

خانواده مرحوم دکتر کاظم معمارضیاء، کتاب های معماری و شهرسازی کتابخانه شخصی او را به کتابخانه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اهدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در اقدامی نیکوکارانه و برای حفظ یاد و خاطره دکتر کاظم معمارضیاء، تعداد 500 جلد کتاب از کتاب های معماری و شهرسازی کتابخانه شخصی ایشان طی مراسمی در سالن دکتر معمارضیاء که پیش از این به نام این استاد گرانقدر نامگذاری شده بود با حضور دکتر حمزه سارویی، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دکتر علیرضا بنیادی،رئیس دانشکده هنر و معماری و جمعی از مسئولان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و خانواده این استاد برجسته به کتابخانه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اهدا شد.
سارویی طی سخنانی به بیان ویژگی های شخصیتی و علمی دکتر معمارضیاء پرداخت و از اقدام ارزشمند خانواده ایشان برای اهدای کتاب های معماری و شهرسازی کتابخانه ایشان به دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تجلیل کرد.
.دکتر طاهره نصر، عضو هیأت علمی دانشگاه و عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس نیز با تأکید بر جایگاه ویژه اخلاقی دکتر معمارضیاء، حضور دانشجویان سابق ایشان را در سازمان ها و ادارات مختلف استان نشانگر توان علمی ایشان دانست و با بیان اینکه تمام جامعه مهندسی کشور، مرحوم دکتر معمارضیاء را دارای شخصیت نام آشنایی می دانند و از ایشان به نیکی یاد می کنند، اقدام اهدای کتابخانه شخصی ایشان را ارج نهاده و اظهار امیدواری کرد که دانشجویان امروز بتوانند ادامه دهنده راه او باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول خسروبیگ، مدیر فرهنگی دانشگاه نیز ضمن بیان خصوصیات اخلاقی دکتر معمارضیاء، از ایشان به عنوان انسانی اخلاق مدار نام برد و آمرزش و علو درجات را برای روح آن مرحوم آرزو کرد.
در پایان رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با تقدیر از زحمات و تلاش مرحوم دکتر معمارضیاء در طی سال های تدریس در دانشگاه ضمن بیان مطالبی پیرامون شخصیت علمی و مهندسی ایشان از خانواده آن استاد برجسته تقدیر و تشکر بجا آورد.
به گزارشروابط عمومی، از سوابق مرحوم دکتر کاظم معمارضیاء، می توان به عضویت هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، نایب رئیس سابق و عضو سابق هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس، عضو گروه تخصصی معماری در استان و عضو شورای مرکزی و ریاست گروه تخصصی معماری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشوراشاره کرد.
پایان بخش این مراسم اهداء لوح تقدیری از سوی دانشگاه به خانواده مرحوم استاد برجسته دکتر کاظم معمار ضیاء بود.

20101

کد خبر: 673635

وب گردی

وب گردی