رضا زاداه : جلسات کمیسیون ماده 10 احزاب از هفته آینده آغاز می شود

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: دوشنبه هفته آینده جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا محمدامین رضازاده ، با تشکر از نمایندگان مجلس برای انتخاب دو ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار کرد: اگر مجلس رسماً نام این دو ناظر را به ما بدهد و تشریفات اداری آن انجام شود، دوشنبه هفته آینده جلسه کمیسیون ماده 10 را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در این جلسه از دو نماینده قبلی مجلس در این کمیسیون، تقدیر و تشکر می‌کنیم و فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب با نمایندگان جدید را شروع خواهیم کرد.

رضازاده با بیان اینکه به دلیل معرفی نشدن دو ناظر در مجلس برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب، جلسات این کمیسیون مدتی بود که برگزار نمی‌شد، تصریح کرد: بنابراین چند ماه است که پروانه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی، صنفی و انجمن‌ها مورد بررسی قرار نگرفته است و اعضای کمیسیون باید وقت بگذارند تا در چند جلسه آینده این پرونده‌ها سریع‌تر رسیدگی شوند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پاسخ به این پرسش که نظر وزارت کشور درباره گرایش سیاسی ناظران مجلس در کمیسیون ماده 10 چیست، گفت: معمولاً نمایندگان قوه قضائیه، دادستانی، مجلس و وزارت کشور در کمیسیون ماده 10 بحث‌های حقوقی و کارشناسی دارد نه بحث‌های سیاسی. احزابی هم که از این کمیسیون پروانه تاسیس گرفتند دارای گرایش‌های مختلف سیاسی بوده‌اند.

یکشنبه هفته جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند و پروانه مافی نماینده مردن تهران را به عنوان ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب کردند.

203

کد خبر: 673641

وب گردی

وب گردی