نماینده مردم ارومیه در مجلس از پاسخ‌های وزیرکار در خصوص انتصابات در شستا و عملکرد برخی مدیران این مجموعه اقتصادی قانع شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 9 شهریور) نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس از پاسخ‌های علی ربیعی، وزیرکار در خصوص انتصابات در شستا و عملکرد برخی مدیران این مجموعه اقتصادی قانع شد.

نادر قاضی‌پور در توضیح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انجام هرگونه فعالیت‌های بنگاه‌داری جدید برای صندوق‌های دولتی ممنوع است و موارد قبلی و موجود در نظام سهام مدیریتی که در ازای مطالبات به صندوق‌ها واگذار شده است با برنامه زمان‌بندی شده معین، باید تا پایان برنامه پنج ساله به بخش‌های خصوصی و دولتی واگذار شود اما کارمندان وزارت تعاون با وجود این قانون معین قراردادهای جدید را بدون مجوز وزیر مربوطه انجام می دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کار افزود: در مورد حقوق‌های نجومی چرا تا به الان یک پرونده به دادگاه ارجاع ندادید زیرا ده‌ها بازنشسته با حقوق‌های نجومی فعالیت می‌کنند و شما فقط نظاره‌گر بودید.

وی تاکید کرد: بنده و آقای محجوب به عنوان رئیس فراکسیون کارگری بارها مورد تهمت بیجا، بابت حمایت از شما قرار گرفته‌ایم و گفته‌اند که فراکسیون کارگری چرا نظارت بر عملکرد شستا ندارد.

گفتنی است مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از توضیحات ربیعی در صحن علنی تاکید کرد: دغدغه‌های نماینده مردم ارومیه مورد نظر مجلس شورای اسلامی قرار دارد و وزیر کار قول دادند که این دغدغه‌ها را مورد پیگیری قرار دهند.

جلیل مختار در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال نادر قاضی‌پور از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی، در ابتدا از روند بررسی این سوال در کمیسیون اجتماعی گزارشی ارائه کرد و گفت: سوال نماینده مردم ارومیه در این خصوص است که چرا بعضی از شرکت‌های شستا و بازنشستگی در اثر بی‌لیاقتی مدیران انتصابی زیان‌ده شده‌اند؟

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: سوال فوق در جلسه مورخ 19/5/1395 این کمیسیون، با حضور وزیر و نماینده سوال کننده مطرح شد. در ابتدا نماینده ارومیه با اشاره به اهمیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و نقش بین نسلی آن، از وجود کاستی‌ها و نقایص مدیریتی حاکم بر آن که هر از چندگاه دامنگیر این شرکت و بالتبع صاحبان اصلی آن می‌شود سخن گفت و شرکت آپادانا سرام از شرکت های تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری که در حال حاضر با بزرگترین خط تولید کاشی کشور و حتی آسیا به شرکتی زیان‌ده تبدیل شده را نمونه‌ای دیگر از فعالیت‌های اقتصادی مجموعه‌های تحت اشراف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و از وزیر در این زمینه توضیح خواست.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که پاسخ وزیر مبنی بر ایجاد ساز وکار منضبط در شرکت‌های تابعه سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی و کارآمدی و تعهد در انتصابات و بهره‌گیری از شیوه‌های علمی مدیریتی و اقتصادی نتوانست سوال کننده را نسبت به دغدغه‌های خود متقاعد سازد.

گزارش حاضر در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی با قید «ملی بودن» قلمرو سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه صحن مجلس به هیات رئیسه محترم تقدیم می‌شود.

براساس این گزارش، نمایندگان سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشده و سوال‌ وی برای بررسی در صحن علنی مورد رأی‌گیری قرار گرفت.

203

کد خبر: 673645

وب گردی

وب گردی