زنان ملی پوش ایران با نام «بانک سرمایه» در جام باشگاه های آسیا

تیم ملی والیبال زنان ایران با نام «بانک سرمایه» و با هدایت «مایدا چیچیچ» در هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا شرکت می کند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا از شنبه 13 شهریورماه با حضور نمایندگان والیبال 12 کشور آسیایی به میزبانی فیلیپین آغاز می شود و به مدت 9 روز (21 شهریورماه) ادامه خواهد یافت.
تیم ملی والیبال زنان ایران با حمایت بانک سرمایه و نام این برند در این رقابت ها شرکت می کند تا خود را برای حضور شایسته در پنجمین دوره مسابقات جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا که بعد از این رقابت ها برگزار می شود، آماده کند.
دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا در چهار گروه سه تیمی برگزار خواهد شد که در گروه دوم (B) تیم بانک سرمایه ایران با نمایندگان تایلند و کره شمالی هم گروه است.

گروه بندی مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا به قرار زیر است:
گروه اول: فیلیپین (میزبان)، ویتنام و هنگ کنگ
گروه دوم: تایلند، کره شمالی و ایران (بانک سرمایه)
گروه سوم: ژاپن، قزاقستان و اندونزی
گروه چهارم: چین، مالزی و چین تایپه
بانک سرمایه نماینده ایران در مرحله مقدماتی این رقابت ها به ترتیب به مصاف تیم های باشگاهی از کره شمالی و تایلند خواهد رفت.
نگین شیرتری، سودابه باقرپور، شبنم علیخانی، زینب گیوه، مهسا صابری، ندا چملانیان، مائده برهانی اصفهانی، مهسا کدخدا، فرزانه زارعی، نگار کیانی، فرنوش شیخی و شکوفه صفری 12 بازیکن تیم ملی والیبال ایران هستند که با هدایت مایدا چیچیچ به عنوان سرمربی و با نام بانک سرمایه در جام باشگاه های آسیا شرکت می کنند.
سال 1999 نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا برگزار شد که با قهرمانی کره جنوبی به پایان رسید. این مسابقات در سال 2003 برگزار نشد و امسال (2016) هفدهمین دوره این رقابت ها برگزار می شود.
چین با هفت مدال طلا، چهار نقره و سه نشان برنز پرافتخارترین کشور این رقابت ها است.
والیبال زنان ایران از سال 2008 سابقه حضور در این رقابت ها را دارد که تیم های ذوب آهن (دو دوره)، سایپا (یک دوره) ، پرسپولیس (یک دوره) و گیتی پسند (دو دوره)، دانشگاه آزاد (یک دوره) و متین ورامین (یک دوره) به عنوان نماینده ایران جمعا هشت دوره در این رقابت ها شرکت داشتند.
تیم بانک سرمایه به عنوان هفتین نماینده ایران در نهمین حضور والیبال زنان ایران در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا شرکت می کند. بهترین عنوان های به دست آمده ایران در این رقابت ها عنوان ششمی در سال های 2011 و 2012 از سوی پرسپولیس و گیتی پسند است.

جدول مدال آوران مسابقات والیبال قهرمانی زنان باشگاه های آسیا به قرار زیر است:
1999: کره جنوبی – تایلند – چین
2000: چین – ژاپن – نماینده دوم چین
2001: چین – ژاپن – تایلند
2002: ژاپن – تایلند – قزاقستان
2004: قزاقستان – چین – چین تایپه
2005: چین – چین تایپه – کره جنوبی
2006: چین – چین تایپه – تایلند
2007: قزاقستان – تایلند – ژاپن
2008: چین – تایلند – ژاپن ( ذوب آهن ایران هشتم)
2009: تایلند – چین – ژاپن (سایپا ایران هشتم)
2010: تایلند – قزاقستان – ژاپن ( ذوب آهن ایران هشتم)
2011: تایلند – چین – قزاقستان (پرسپولیس ایران ششم)
2012: چین – ژاپن – تایلند (گیتی پسند ایران ششم)
2013: چین- قزاقستان – ژاپن (گیتی پسند ایران هشتم)
2014: ژاپن – چین – قزاقستان (متین ورامین ایران هفتم)
2015: تایلند – ژاپن – چین (دانشگاه آزاد نهم)

607/601

کد خبر: 673685

وب گردی

وب گردی