واگذاری غرفه میادین میوه و تره‌بار به زنان سرپرست خانوار/افزایش سهم فروش غیرحضوری در این میادین

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا بر واگذاری بخشی از غرفه‌های میادین میوه و تره بار شهر تهران به زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، الهه راستگو در جلسه امروز شورا و پس از ارائه گزارش مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، به بیان نقش موثر و حضور همیشه در صحنه سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: فعالیت بخشی از سمن‌ها در حوزه زنان سرپرست خانوار بیانگر عملکرد مناسب‌شان در این عرصه بوده که بر این اساس می‌توان بخشی از غرفه‌های موجود در میادین میوه و تره‌بار را به زنان سرپرست خانوار تخصیص داد.

او افزود: قطعا سازمان میادین میوه و تره‌بار با اجرای این طرح برای زنان سرپرست خانوار با اولویت سمن‌های فعال در این حوزه در کاهش مشکلات این قشر از جامعه و ممانعت از تعمیق آسیب‌های اجتماعی آنان که بیشترین بخش آن ناشی از نبود درآمد نامناسب است، موثر خواهد بود.

او واگذاری غرفه به زنان سرپرست خانوار را نوعی کار آفرینی برای آنان ذکر کرد و گفت: امیدوارم وضعیت زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش آنان با اجرای این طرح بهبود یابد.

در ادامه رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بر افزایش سهم فروش غیرحضوری در میادین میوه و تره‌بار تاکید کرد.

رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان، پس از ارائه گزارش مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، با بیان اینکه در این سازمان اقدامات خوبی در حال شکل گیری است، گفت: با استناد بند 2-7 پیوست طرح جامع شهر تهران، مصوب آذرماه 1386 در رابطه با طرح های موضعی و موضوعی، مقرر شده است سازمان میادین با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نسبت به طرح موضوعی ساماندهی و توسعه مراکز عمده فروشی توزیع مواد غذایی و میادین میوه و تره بار اقدام و نتایج را تا تصویب در شورای شهر و کمیسیون ماده 5 پیگیری کند.

او با انتقاد به اینکه تا کنون این مصوبه بازخوردی نداشته است، تاکید کرد: در بند "چ" ماده 48 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، نیز بر راه اندازی سیستم فروش غیر حضوری در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهر تهران به نحوی که در هر سال 5 درصد و در طول برنامه به میزان 20 درصد از کل فروش غیرحضوری افزایش یابد، تاکید شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین گفت: اجرایی شدن این بند به کاهش آلودگی هوا و ترافیک منجر می شود از این رو انتظار داریم اقدامات جدی برای اجرای این بند صورت گیرد.

حافظی گفت: عملیاتی شدن این موارد به عنوان مطالبه جدی است و امیدواریم بر اساس برنامه مصوب، اقدامات انجام و به شورای شهر تهران گزارش شود.

20106

کد خبر: 673694

وب گردی

وب گردی