«پاسداشت زبان فارسی» به روز فردوسی اضافه شد

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان «پاسداشت زبان فارسی» به روز بزرگداشت حکیم فردوسی در تقویم رسمی کشور افزوده شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، به پیشنهاد معاونت بین‌الملل بنیاد سعدی، موسسه سرای فردوسی و نماینده شهرستان‌های مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزودن عنوان «پاسداشت زبان فارسی» به روز ۲۵ اردیبهشت که بزرگداشت حکیم فردوسی است، موافقت کرد و مقرر شد از سال آینده، این روز با نام «پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی» در تقویم جمهوری اسلامی ایران قید شود.

پیش‌تر، روز ۲۵ اردیبهشت تنها به عنوان روز «بزرگداشت حکیم فردوسی» شناخته می‌شد که با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی، «پاسداشت زبان فارسی» نیز به آن افزوده شد تا ضمن تجلیل از کار سترگ حکیم فردوسی به عنوان احیاگر زبان فارسی، اهمیت این زبان شیرین بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

بر اساس این خبر، با توجه به اهمیت زبان فارسی به عنوان زبان رایج درحوزه فرهنگی وتمدنی ایران زمین وکشورهای همسایه و ضرورت تقویت وگسترش آن، بنیاد سعدی برای نخستین بار پیشنهاد تعیین روز ۲۵ اردیبهشت را به عنوان روز «زبان فارسی» به همراه طرح اجرایی برای پاسداشت آن در سطح ملی و بین‌المللی به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه داده بود.

508502

کد خبر: 673696

وب گردی

وب گردی