هفتمین صکوک سال ۹۵ در انتظار دریافت مجوز/ شاتل در راه ورود بازار سرمایه

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: شرکت شاتل می تواند با انتشار اوراق اجاره و یا مرابحه، بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق بازار سرمایه تامین کند

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا محسنی در دیدار اعضای هیات مدیره شاتل که در محل شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه تمایل شرکت ها برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه افزایش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی ماهان خردادماه امسال 210 میلیارد تومان اوراق اجاره در فرابورس منتشر کرد که بیش از 16 برابر تقاضا در سامانه معاملات ثبت شد و تمام این اوراق در کسری از ثانیه به فروش رفت.

محسنی با بیان اینکه یکی از ماموریت های ویژه بازار سرمایه در سال 95، تسریع تامین مالی بنگاه های اقتصادی است، گفت: شرکت شاتل می تواند با انتشار اوراق اجاره و یا مرابحه، بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق بازار سرمایه تامین کند که در این راستا، کارشناسان شرکت سپرده گذاری همکاری های لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

مدیرعامل سمات خاطر نشان کرد: شرکت های سیمان شرق، قطار مسافربری جوپار، رایتل، ماهان، فولاد مبارکه اصفهان و بانک مسکن در سال 95 بیش از 13 هزار و 600 میلیارد ریال اوراق مختلف در بازار سرمایه منتشر کرده اند و شاتل می تواند به عنوان هفتمین شرکت صکوک در این بازار عرضه کند.

عضو هیات مدیره شاتل نیز در این جلسه گفت: این شرکت برای توسعه فعالیت های خود نیازمند منابع مالی جدید است که امیدواریم بتوانیم از طریق بازار سرمایه این منابع را تامین کنیم.

سید شجاع الدین میر طاووسی اظهار داشت: برنامه ریزی شرکت شاتل انتشار 10 میلیارد ریال صکوک در 5 مرحله است که امیدواریم فرآیند عملیاتی آن هر چه سریع تر آغاز شود.

وی یکی از برنامه های مهم گروه شرکت های شاتل را ورود به بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: بررسی و مطالعات لازم در این زمینه در حال انجام است تا شرایط برای حضور این شرکت در این بازار مهیا شود.

601/401

کد خبر: 673702

وب گردی

وب گردی