حداد عادل: یکی از ضروریات انقلاب اسلامی، تحول علوم انسانی است

مراسم رونمایی از کتاب اصول و مبانی روابط بین‌الملل (1)، نخستین اثر مشترک سازمان مطالعه و تدوین (سمت) و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، با حضور حداد عادل رئیس شورای تحول و احمد احمدی رئیس سازمان «سمت» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، نخستین اثر مشترک شورای تحول و سازمان «سمت»، دو نهاد علمی در حوزه علوم انسانی، با حضور اعضای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، معاونان، مدیران و اعضای هیئت علمی سازمان «سمت» و استادان و دانشجویان رشته علوم سیاسی، در سالن اجتماعات سازمان «سمت» رونمایی شد.
حداد عادل، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ما در حال ورود به 40 سالگی است که دوران بلوغ شخصیتی نامیده می‌شود؛ ما در 3 دهه گذشته دستاوردهای خوبی از جمله در اداره جنگ، ترمیم خسارت های بعد از آن و استقرار مرد‌م‌سالاری دینی در کشور عزیزمان داشته‌ایم، اما حال نوبت ثمرات عمیق‌تر و اساسی‌تر است. وی با اشاره به دوستی دیرینه خود با دکتر احمد احمدی، به ضرورت همکاری این دو نهاد علمی برای دستیابی به تحول علوم انسانی اشاره کرد و افزود: «من و دکتر احمدی سال ها از دوران دانشجویی کنار هم دوست و رفیق بوده‌ایم و از همان آغاز آرزو داشتیم بتوانیم مبانی اسلامی را در دانشگاه ها محقق کنیم و امروز پس از گذشت چند دهه از شروع آشنایی، چنین فرصتی مهیا شده است.
او گفت: سازمان «سمت» به عنوان عضوی کاملاً مرتبط، در این شورا عضویت دارد و فلسفه عضویت این سازمان در شورا، خوب انجام شدن کار سنگینی است که طبق برآورد ما تألیف چندین هزار کتاب نو در حوزه علوم انسانی است. ما دو بازوی یک پیکریم و امروز اولین میوه درختی را می‌چینیم و می‌چشیم که قرار است سال های سال بار بدهد.
حدادعادل در ادامه افزود: این کار باید همزمان با ایجاد سازمان «سمت» انجام می‌شد، ولی پشتوانه لازم آن، امروز با شکل‌گیری شورا در حال پدید آمدن است و به همین منظور لشگری از مؤلفان و اساتید تشکیل داده‌ایم. با آغاز ثمردهی کارهایی که در سالهای گذشته در این شورا آغاز کرده‌ایم، چشم‌انداز نوینی برای «سمت» به وجود آمده است و ما این آغاز را به فال نیک می‌گیریم.
احمد احمدی، رئیس سازمان «سمت» ، رونمایی اولین اثر مشترک شورای تحول و سازمان «سمت» را رویدادی مبارک خواند و گفت: امروز ما ثمره تلاش دو مرکز را عرضه می‌کنیم. حدیثی داریم که دوستی بالای 40 سال به برادری تبدیل می‌شود و این پیوند، پیوندی کاری و انقلابی است. این سخنرانی ها تمام می‌شود، ولی کتاب هاست که باقی می‌ماند.
او در ادامه گفت: از سال 65 تاکنون عمر بنده و دوستان صرف این شده است که کتاب ها آسان و ارزان به دست دانشجو برسد و تا به امروز 1500 استاد با ما در «سمت» همکاری داشته‌اند و امروز نیز مانند آیه شریفه «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ، بیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ، ...، خْرجُ مِنْهُما الّلؤلؤ و الْمَرْجانُ»، «سمت» و شورای تحول مانند دو رود یا دو دریا به هم رسیده‌اند و لؤلؤ حاصل آن به دست شما خواهد رسید. این کار، کاری بسیار پر برکت و بی‌نظیر است.
گفتنی است محمدباقر خرمشاد رئیس کارگروه علوم سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و سیدجلال دهقانی فیروزآبادی مؤلف اثر، سخنرانان بعدی این مراسم بودند که به بیان ویژگی های کتاب اصول و مبانی روابط بین‌الملل و اهمیت آن پرداختند.

20104

کد خبر: 673719

وب گردی

وب گردی