تعهد پاکستان برای رفع سریع موانع بانکی با ایران/ اراده جدی دو همسایه برای تعامل حداکثری

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز سه شنبه با وزیر بازرگانی پاکستان دیدار کرد و دو طرف ضمن بررسی راه های گسترش مبادلات تجاری، بر اراده جدی دو کشور برای برداشتن گام های بلند به سوی تعامل حداکثری به ویژه در حوزه تجارت و اقتصاد تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در ملاقات 'مهدی هنردوست' و 'خرم دستگیر خان'، طرف پاکستانی بر تعهد و اراده جدی دولت اسلام آباد برای رفع موانع بانکی 'در سریع ترین زمان ممکن' و از سرگرفته شدن فعالیت کانال های بانکی میان دو کشور به عنوان اساس اصلی ارتقای مبادلات تجاری و تحقق هدف تجارت پنج میلیارد دلاری مورد تاکید و توافق سران ایران و پاکستان، تاکید کرد.
قرارداد تجارت آزاد (FTA) میان ایران و پاکستانی یکی دیگر از موضوع هایی بود که در این ملاقات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و هنردوست گفت که تهران منتظر دریافت پاسخ اسلام آباد به موارد مطرح شده از سوی ایران برای نهایی کردن این قرارداد است .وزیر بازرگانی پاکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های انجام شده در این زمینه، برای انجام اقدام های لازم در این زمینه در کوتاه ترین زمان ممکن، قول مساعد داد.
در این ملاقات طرفین همچنین بر ضرورت آماده سازی بسترهای بازرگانی و اقتصادی دو کشور در آستانه برگزاری قریب الوقوع بیستمین نشست مشترک اقتصادی ایران و پاکستان که قرار است در آینده نزدیک به میزبانی تهران انجام شود، تاکید کردند.
همچنین بررسی راهکارهای هموار سازی مسیر حرکت بخش های خصوصی دو طرف و ایجاد هماهنگی میان اتاق های بازرگانی و صنایع ایران و پاکستان از جمله دیگر موضوع هایی بود که هنردوست و دستگیرخان درباره آن رایزنی کردند.
در این ملاقات، دو طرف بر ضرورت فعال سازی کمیته تجاری میان دو کشور توافق کردند.
هنردوست همچنین با اشاره به ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری و فعالیت های تجاری در منطقه آزاد چابهار، پیشنهاد کرد بخش های خصوصی و سرمایه گذاران پاکستانی در این زمینه فعال شوند.
برگزاری نمایشگاه های تجاری و محصولات تولیدی پاکستان در ایران و متقابلا نمایشگاه ای تجاری ایران در پاکستان نیز در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

202

کد خبر: 673722

وب گردی

وب گردی