سجادی: فدراسیون فوتبال نباید قراردادهای بیشتر را بپذیرد

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش تأکید کرد اعضای هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس باید خودشان مدیرعامل را انتخاب کنند.

به گزارش ایسکانیوز، نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران با قطر در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 اظهار داشت:‌آقای جهانگیری روز گذشته در تمرینات تیم ملی حاضر شد و با بازیکنان صحبت کرد. تعابیری که کاپیتان و سرمربی تیم ملی به کار بردند، جالب بود حتی کی‌روش به شوخی به جهانگیری گفت که شما یار دوازدهم ما هستید و می‌توانم یکی از بازیکنان را خطر زده شما را جایگزین کنم.

وی افزود: حضور جهانگیری در اردوی تیم ملی به موقع بود چرا که جام جهانی هم برای ما مهم است. بازی اول همیشه بازی مهمی به شمار می‌رود. ورزشکاران ما آماده هستند و روز گذشته هم روحیه‌شان مضاعف شد. امیدوارم با رایگان شدن مسابقه تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند چرا که حضور مردم برای تیم ملی مهم است. ما در گروه آسانی قرار نگرفته‌ایم اما تیم خوب و جوانی داریم.

سجادی همچنین در پاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است مدیران عامل سرخابی‌ها معرفی شوند، گفت: این دو باشگاه بعد از فراز و نشیب دو، سه سال قبل که طبیعی هم بود حالا به آرامش رسیده‌اند و سهمیه آسیا را هم گرفته‌اند که این اتفاق با همین سرپرستی بوده است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه افتخاری فعلاً حق امضا ندارد،‌تصریح کرد: امضای او معرفی شده اما باید مسیری در وزارت دارایی طی شود که طبیعی است. من بارها گفته‌ام هیأت مدیره باید روی انتخاب مدیرعامل تصمیم بگیرد و همیشه سعی من این بوده اختیار قانونی دو باشگاه را به آنها گوشزد کنم. درست است که از نظر قانونی این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش هستند اما دلیلی ندارد برای هر چیزی دخالت کنیم.

سجادی همچنین با اشاره به بازنشسته بودن بهرام افشارزاده تأکید کرد: به خاطر قانون که از اردیبهشت ماه ابلاغ شده طبیعی بود افشارزاده نتواند ادامه دهد. ما قرار است این قانون را در مدیریت‌های دیگر هم اعمال کنیم و برای این موضوع سقف زمانی داریم. دیگر کسی نمی‌تواند از دولت به دلیل بازنشسته بودن مجوز بگیرد. این اختیار حتی از دولت هم گرفته شده است.

وی درباره اینکه هدف شما از انتشار قرارداد مالی استقلال و پرسپولیس چه بوده، یادآور شد: قبلاً‌ گفته بودیم رقم قراردادها نباید از یک مبلغی بیشتر باشد ما با این موضوع برخورد می‌کنیم و فدراسیون فوتبال را موظف خواهیم کرد قرارداد بیشتر را نپذیرند.

601/603

کد خبر: 673742

وب گردی

وب گردی