پوشش بیمه‌ای ایرانیان خارج از ایران در دستور کار تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وجود 500 هزار اتباع خارجی دارای مجوز کار در ایران گفت: طی شش ماه اخیر 200 هزار نفر از این اتباع شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند و در تلاشیم تا مابقی اتباع را نیز بیمه کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، تقی نوربخش در حاشیه سمینار فنی منطقه‌ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا) که در هتل هما در حال برگزاری است، با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 800 هزار اتباع خارجی در کشور داریم که حدود 500 هزار نفر از آنها مجوز کار دارند اظهار کرد: بر اساس قوانین تامین اجتماعی موظف هستیم این افراد را تحت پوشش ببریم.

او افزود: فعالیت‌های جدی در این خصوص انجام شده و در شش ماه اخیر 200 هزار نفر از اتباع شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی سه سال اخیر در سه بخش بیمه اتباع، نیروهای مولد کار و ایرانیان مقیم خارج از کشور یک میلیون و 800 هزار بیمه شده تحت پوشش رفته‌اند و به 39 میلیون بیمه شده ما پیوسته‌اند گفت: در حال حاضر 41 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش داریم.

نوربخش درباره هدفگذاری‌های آینده برای توسعه پوشش بیمه‌ای گفت: هدفگذاری ما این است که همه اتباع دارای مجوز کار را تحت پوشش ببریم البته برخی از این افراد در کشور خودشان بیمه هستند که برخی اتباع ترکیه از جمله آنها هستند. در همین راستا قراردادی با ترکیه امضاء کردیم و اگر در مجلس شورای اسلامی به عنوان پروتکل و تفاهم نامه بین دو کشور مطرح و مورد تصویب قرار بگیرد از این پس تبادلات بیمه‌ای با ترکیه خواهیم داشت. برای مابقی کشورها نیز به تدریج این گونه عمل کرده و به دنبال انتقال سوابق بیمه‌ای آنها خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: بیمه اتباع خارجی مقیم ایران اجباری است اما بیمه ایرانیان خارج از کشور اختیاری است به دنبال این هستیم که حداقل 70 درصد ایرانیان خارج از کشور را بیمه کنیم. این فعالیت به تازگی آغاز شده است.

وی افزود: پیش از این باید این افراد به ایران می‌آمدند و به شعب ما مراجعه می‌کردند که این کار امکان پذیر نبود اما اکنون سایتی طراحی شده که ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از طریق آن ثبت نام کرده و حق بیمه پرداخت کنند. سابقه بیمه‌ای برای این افراد لحاظ می‌شود.

نوربخش با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی برای افراد تحت تکفل این بیمه شدگان در داخل کشور امکان پذیر است گفت: برای اینکه ایرانیان بتوانند از خدمات درمانی در خارج از کشور استفاده کنند اقداماتی در حال انجام است به عنوان مثال رایزنی‌هایی انجام شده تا ایرانیان بتوانند در کشور امارات از برخی بیمارستان‌ها خدمات درمانی دریافت کنند.

20106

کد خبر: 673764

وب گردی

وب گردی