کوهکن: نمایندگان معترض از توضیحات مطهری قانع نشدند/ آیین‌نامه مجلس باید در مورد شکایت از وی اجرا شود

عضو فراکسیون ولایت گفت: با توجه به عدم اقناع نمایندگان معترض از توضیحات مطهری، تصمیم‌گیری در مورد وی باید در جلسه رسیدگی به نامه معترضان صورت بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان با اشاره به نامه شکایت برخی نمایندگان از مطهری به علت نامه نگاری به وزیر دادگستری درباره فایل صوتی گفت: توضیحات آقای مطهری در جلسه روز سه‌شنبه (9 شهریور ماه) پاسخ اعتراض ما نبود.
وی با اشاره به اینکه تذکر بنده به مطهری در مورد محتوای نامه نبود، اظهار داشت: بحث شکایت نمایندگان مربوط به این است که چرا عضو هیئت رئیسه مجلس برای خانه ملت حاشیه‌ درست کرده است.
عضو فراکسیون ولایت تصریح کرد: بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید شده که نباید حاشیه‌پردازی کنید لذا اعتراض و شکایت نمایندگان تنها به دلیل ایجاد حاشیه توسط عضو هیئت رئیسه است.
کوهکن بیان داشت: یک زمان اعتراض شد که چرا احمدی‌نژاد در سیاست خارجی کشور بحث هولوکاست را مطرح کرده و با این اقدام دستاویزی به دشمنان نظام داده است و حال اقدامات سال 67 مطرح می‌شود، شاید ماهیت این دو موضوع مجزا باشد اما هر دو به نوعی حاشیه‌سازی و دادن فرصت به دشمنان کشور است.
نماینده مردم لنجان ضمن تاکید براینکه به حکم عقل و تدبیر مجلس نباید به حاشیه برود، گفت: نمایندگان معترض براساس نامه خود می‌خواهند که آیین‌نامه داخلی به صورت صددرصد اجرا شود.
وی تاکید کرد: مطهری یا هر نماینده دیگر می توانند حرف خود را بیان کرده و به وظایف نمایندگی شان عمل کند، کسی به دنبال استبداد و اختناق در مجلس نیست اما باید به نوعی رفتار شود که حاشیه‌سازی صورت نگیرد.
عضو فراکسیون ولایت با بیان اینکه در صورت قانع نشدن از توضیحات مطهری در جلسه بررسی شکایت نمایندگان، جمع باید در مورد صلاحیت وی تصمیم‌گیری کند، خاطرنشان کرد: ما به هر جهت به دنبال ادامه برخوردها نبوده و خواهان اصلاح امور هستیم و هر زمان که شاهد نتیجه اصلاح کار باشیم به حکم عقل این روند را متوقف می‌کنیم.

202

کد خبر: 673798

وب گردی

وب گردی