اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان  27 درصد افزایش یافت

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۲۷ درصد رشد اعتبارات عمومی در سال ۹۵ خبر داد و گفت:۱۹۸ میلیارد تومان وام شهریه در سال ۹۴ پرداخت شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست با رئیس دانشگاه گیلان و اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه گیلان از تبدیل شدن آشپزخانه سلف سرویس مرکزی از حالت سنتی به صنعتی با حمایت صندوق رفاه خبرداد.

او با اشاره به افزایش ۲۷ درصد رشد اعتبارات عمومی در سال ۹۵ گفت:۱۹۸ میلیارد تومان وام شهریه در سال ۹۴ پرداخت شد و امسال ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۳۰ میلیارد تومان از سوی صندوق برای وام دانشجویان دکترا اختصاص یافته است که از ابتدای مهرماه به هر دانشجو تعلق می‌گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد:تهیه طرح تبدیل یارانه غذا به وام در یک دوره ۱۰ ساله، از دیگر برنامه‌های صندوق رفاه است.

یزدان‌مهر با بیان اینکه ۲۲ میلیارد تومان طلب صندوق بابت اجاره خوابگاه‌ها بوده که ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ تومان آن وصول شد، گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان نیز اعتبار برای ارتقای خوابگاه‌های سطح ۵ قرار دادیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته رشد ۱۱۰ درصدی پرداخت تسهیلات را داشته گفت: در وام دانشجویان دکترا ۴۰۰ درصد و در وام شهریه ۲۰۰ درصد افزایش ایجاد شده است.

یزدان مهر افزود: ارائه تسهیلات هدفمند و موثر، حرکت به سمت مدیریت واحد خدمات دهی، کاهش تصدی‌گری و جلوگیری از انباشت مطالبات جدید، تقویت جایگاه صندوق، حرکت به سمت سازمان IT محور و هوشمندسازی سیستم های رایانه ای از جمله زیرشاخه‌های برنامه‌های بلند مدت صندوق است.

او از حمایت صندوق رفاه در راستای تقویت سیستم سرمایش برخی خوابگاه‌ها،خرید تجهیزات آشپزخانه‌ای در سلف سرویس‌ها و کمک به ساخت خوابگاه در زمین اهدایی یکی از خیرین به دانشگاه در جنب خوابگاه بنت الهدی دانشگاه گیلان خبر داد.

20103

کد خبر: 673864

وب گردی

وب گردی