رشد 21 درصدی صادرات غیرنفتی در 4 ماهه اول امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مناطق آزاد باید به پایگاهی فعال در عرصه تولید و صادرات تبدیل شوند، گفت: از مسئولان منطقه آزاد ارس می‌خواهیم که در راستای توسعه تولید و صادرات گام‌های بزرگی بردارند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نعمت‌زاده در شورای عالی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه جهت گیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال‌جاری به نفع تولید و خروج از رکود بوده است، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری با رشد 4.2 درصدی در بخش صنعت روبرو بوده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال این عدد به 5 درصد رشد برسد.

وی توسعه صادرات را یکی از ماموریت‌های بخش صنعت در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: از طرف تولیدکنندگان متعهد شدیم که در سال جاری 10 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم که در چهارماهه سال جاری شاهد رشد 21 درصدی صادرات غیرنفتی بوده‌ایم.

وی خطاب به بانک‌های استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: باید سرعت خود را در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی افزایش دهید تا پایان شهریورماه به تمام 7500 واحد تولیدی، تسهیلات موردنیاز اعطا شود تا بتوانند در راستای توسعه و رونق تولید، گام‌های اساسی بردارند و برای 15 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال حدود 100 طرح نیمه تمام استان آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد تومان تکمیل شده است، اظهار کرد: در کل کشور نیز حدود 2300 طرح نیمه تمام با اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیاردتومان و اشتغال‌زایی برای 30 هزار نفر تکمیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز برخی مشکلات در صنایع شیرینی و شکلات استان تاکید کرد: صنایع شیرینی استان که در کشور حرف اول را می‌زند با مشکلاتی در حوزه تأمین آرد و شکر مواجه شده بودند که با تدابیر لازم این مشکلات را حل کردیم.

وی افزود: روز گذشته پروژه تولیدی الیاف شیشه در زنوز کلنگ زنی شد که امیدواریم تا 30 ماه آینده با سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیاردتومان به اتمام برسد. همچنین روز گذشته دو شهرک صنعتی در اسکو و جوار شهرک شهید سلیمی کلنگ زنی کردیم.

401/602

کد خبر: 673873

وب گردی

وب گردی