روایتی از تلاش روزانه معاون اول رییس‌جمهور برای پیگیری و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: خانه احزاب در دولت یازدهم فعال شد و برنامه بعدی دولت در این بخش فعال شدن خانه احزاب در استان‌هاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمد حسین مقیمی در جلسه شورای اداری استانداری مازندران، گفت: دولت در موضوع سیاست خارجی از ابتدا که کارش را آغاز کرد تنش زدایی را در برنامه های اصلی خود گنجاند و در زمینه انرژی هسته ای مذاکره را آغاز کرد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در زمینه انرژی هسته‌ای از کارشناسان اتمی و کارشناسان حقوقی و نظرات تیم ها در داخل کشور بهره گرفت و اگر مسئله‌ای به وجود می آمد با تجزیه و تحلیل در داخل کشور تیم مذاکره اجازه لازم را می گرفتند و به این ترتیب برجام را پیش می‌بردند.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه دولت به خوبی برجام را پیش برد، تصریح کرد: تا کنون با مذاکرات برجام دولت بخش از تعهداتی که در انتخابات به مردم داده بود عملی کرد.

وی افزود: امروز در اطرافمان در کشورهای مختلف با مشکلات عدیده مواجه هستند و از نظر امنیتی در شرایط نا مناسب امنیتی قرار دارند در حالی که جمهوری اسلامی ایران به همت سربازان و نظامیان و مردم فهیم و هوشیار کشور در امنیت بالایی قرار دارد و باید شاکر این امنیت باشیم و به پایداری این امنیت کمک کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه درباره موضوعات اجتماعی وزارت کشور در دوسال گذشته مطالعاتی را شروع کرد که نشان دهنده وضعیت اجتماعی کشورمان باشد، اظهار کرد: نتیجه این مطالعات برای هیئت دولت با حضور مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و فرمانداری‌ها بیان و قرار شد سازمانی برای ساماندهی مسائل اجتماعی کشور تشکیل شود و هر شش ماه نتایج و اقدامات این سازمان و فعالیت‌ها در حوزه مواد مخدر، کاهش طلاق، حاشیه نشینی در سطح کشور گزارش شود.

وی افزود: در ارتباط با مسائل سیاسی تمام تلاش دولت این بود که مردم، گروه ها و احزاب بتواند به راحتی فعالیت های سیاسی خود را انجام دهند و در بیان نقد دولت از حمایت های قضایی لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: اگر این امکان برای تشکل ها مهیا بود که می‌توانستند به راحتی در مسائل سیاسی و نیز عملکرد دولت انتقاد کنند بسیاری از این اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی رخ نمی داد و اکنون تمام تلاش دولت این است که فعالان سیاسی بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز احزاب به بلوغ رسیده و از امنیت کامل برخوردارند و می‌توانند تجمع داشته باشند، ادامه داد: در این دولت خانه احزاب دوباره فعال شد و اکنون در حال شکل‌دهی به خانه احزاب در استان‌ها هستیم.

مقیمی با اشاره به اینکه در انتخابات نمایندگان مجلس در کل کشور 120 هزار نفر نام نویسی کردند، عنوان کرد: بعد از تعیین صلاحیت همه گروه های سیاسی شرایط یکسانی برای تبلیغات داشتند و در این دوره در سراسر کشور هیچ نوع درگیری قومی، ضرب و شتم و مجروح در انتخابات نداشتیم.

وی با اشاره به موضوعات اقتصادی دولت در حال حاضر، ادامه داد: دولت در شرایطی کارش را شروع کرد که تورم در 44 درصد، رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد و بیکاری13 درصد، بدهکاری دولت به پیمانکاران و کارخانجات، کارمندان و بازنشستگان و انواع بدهکاری‌ها روی دست دولت بود و قیمت نفت به شدت کاهش یافته، درآمدها به شدت نزولی شده و تحریم ها اثر خود را گذاشت و تعدادی از کارخانه‌ها تعطیل و نرخ ارز از یک هزار تومان به 3 هزار و 700 رسید.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه ایجاد ثبات اقتصادی در کشور در چنین فضایی در اولویت بود، گفت: نظر دولت این بود که از اقدامات روزمره و مقطعی بپرهیزد و برای حل مشکلات به صورت ریشه‌ای و اساسی بپردازد.

وی افزود: در طی سه سال گذشته دولت موفق شد تورم را به 8.3 درصد، بیکاری را از 13 درصد به 11 درصد، و رشد اقتصادی را به مثبت 4.4درصد برساند که در رشد اقتصادی هنوز به تکلیفمان عمل نکردیم و طبق سند چشم انداز اکنون رشد اقتصادی می بایست 8 درصد باشد و می بایست 14 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که به رشد 8 درصد برسیم و اکنون هنوز 3.6 دهم درصد نسبت به سند چشم انداز عقب هستیم.

مقیمی عنوان کرد: دولت اجازه نداد برای حل مشکل اسکناس بدون پشتوانه چاپ شود و این اقدام سختی بود که سبب شد تورم را از 44 درصد به 8 درصد برساند و اکنون مهمترین کار دولت عبور از رکود است.

وی افزود: عبور از رکود کار مشکلی است و نیاز به کار و تلاش دارد اینکه ما گرفتار موضوعات حاشیه ای شده و از رکود غافل شویم عمل درستی نیست. باید فضای آرامی در جامعه حاکم شود که دولتمردان فقط به عبور از رکود فکر کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور بیمه خواهد شد تا نوسان قیمت نفت ارتباطی به اقتصاد کشور نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور فعال شده معاون اول رئیس جمهور با جدیت آن را دنبال می‌کند و وی هر روز 3 تا 4 ساعت را در حوزه اقتصاد مقاومتی صرف می‌کند، افزود: با تلاش همه اجزای دولت از رئیس جمهور تا بخشدار و دهیاری ها و اجرای سیاست مقاومتی کشور نجات پیدا می‌کند.

مقیمی با بیان اینکه برخی‌ القا می‌کنند دولت در اقتصاد مقاومتی جدی نیست یا دولت تمام وقتش را به برجام پرداخته است، عنوان کرد: در واقع اینگونه نیست و دولت با مجموعه خود به جدیت اقتصاد مقاومتی و همه موضوعات را با برنامه پیش می برد و در استان‌ها استانداران 30 تا 40 درصد وقتشان را به اقتصاد مقاومتی اختصاص دادند.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده افزود: رای حق الناس است . دولتمردان باید مر قانون و بی طرفی را رعایت کنند. تا امروز هنوز سندی ظاهر نشده که مجریان در انتخابات دخالت داشته باشند.

وی افزود: امید است در انتخابات سال آینده شاهد برگزاری یک انتخابات شکوهمند در کشور باشیم.

202

کد خبر: 673905

وب گردی

وب گردی