دانشگاه آزاد اسلامی پرند مرکز تحقیقات کامپیوتر و فناوری اطلاعات راه‌اندازی می‌کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با توجه با وجود استادان مجرب و نخبه نرم‌افزار و فناوری اطلاعات در این دانشگاه گفت: استادان می‌توانند با رایزنی با شرکت عمران شهر جدید پرند، این شهر را به شهری هوشمند تبدیل کنند؛ این کار علاوه بر بالا بردن اعتبار دانشگاه، باعث درآمدزایی هم خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، کیوان صائب در نشستی با استادان هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات واحد پرند بیان کرد: «یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی کشورهای توسعه نیافته، کمبود فرهنگ نقدهای سازنده و فرهنگ انتقادپذیری است. نقد ابزار تعامل یک جامعه پویاست، نقد می‌تواند پایه پیشرفت باشد. از انتقاد نترسیم و به پیشواز آن برویم.»
وی افزود: «همیشه این را به یاد داشته باشیم که نقدپذیری به مراتب ارزشمندتر از نقد است. زیرا اینگونه بازخوردها، موجب می‌شود به روش‌های نو و کامل‌تری برای ارائه کارها و آثارمان، برسیم.»
صائب با توجه به رشد بی رویه آموزش عالی در شرایط کنونی گفت: «اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با روند کاهش دانشجو مواجه است و از آنجایی که دانشگاه باید هزینه‌هایش را خودش تامین کند، بنابراین باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش برویم و در این راستا برنامه‌ریزی یعنی انتخاب اهداف درست و انتخاب مسیر، راه، وسیله و روش درست بسیار مهم و موثر است.»
وی با توجه به قرار داشتن در عصر جهش‌های تکنولوژیک و شرایط رقابتی سنگین در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: «در شرایطی که رقبا با استفاده فعالیت‌های جمعی، پروژه‌های بزرگی را اجرا می‌کنند، بی تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می‌تواند موقعیت ما را تضعیف کند. علاوه بر اینکه بدون فعالیت‌های گروهی آگاهانه و هماهنگ، ممکن است ما کار یکدیگر را خنثی، تخریب و یا تکرار کنیم. بنابراین در این راستا استادان گروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات می‌توانند در گام نخست یک شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند.»
صائب خاطرنشان کرد: «درصدد راه‌اندازی مرکز تحقیقات کامپیوتر و فناوری اطلاعات واحد هستم و از استادانی که پروپوزال جامع در این راستا و یا هر طرح درآمدزای دیگری ارائه دهند، حمایت خواهیم کرد.»
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در پایان با تاکید بر از سرگیری فعالیت‌های تیم رباتیک واحد «رویا راد» را با موافقت حاضران به عنوان مسئول تیم مسابقات ACM واحد پرند منصوب کرد.

20101

کد خبر: 673941

وب گردی

وب گردی