سوئیفت باز هم هک شد

شبکه بین المللی پیام رسانی مالی سوئیفت اذعان کرد دومین حمله بدافزاری مشابه حمله ای که منجر به سرقت ۸۱ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش شد، علیه این شبکه بین المللی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، شبکه بین المللی پیام رسانی مالی سوئیفت که بانک ها از آن برای انتقال روزانه میلیاردها دلار پول استفاده می کنند روز پنجشنبه هشدار داد که دومین حمله بدافزاری مشابه حمله ای که در ماه فوریه منجر به سرقت 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش شد، اتفاق افتاده است.

به گفته ناتاشا دی تران، سخنگوی سوئیفت، هدف دومین حمله، یک بانک تجاری بوده است. وی نام این بانک را اعلام نکرد. هنوز مشخص نیست که چه مقدار پول در این حمله به سرقت رفته است.

هرچند سوئیفت قبلا هشدار داده بود که سرقت سایبری به بانک بنگلادشی، تنها حمله صورت گرفته نبوده و گفته بود سیستم پیام رسانی مرکزی اش از این حملات مصون بوده است، اما اذعان به وقوع دومین حمله، احتمالا موجب افزایش بررسی امنیت این شبکه پیام رسان مالی خواهد شد که اصلی ترین شبکه نقل و انتقالات مالی جهان به شمار می رود.

سوئیفت در بیانیه ای اعلام کرد که حمله کنندگان در بانک های مورد هدف خود «دانش عمیق و پیچیده خود نسبت به کنترل های عملیاتی ویژه را» نشان داده اند و احتمالا از «افراد بدخواهی در داخل بانک ها یا حملات سایبری یا ترکیبی از هر دوی این ها» استفاده کرده اند.

این سازمان غیردولتی با مالکیت بلژیکی که بانک های مختلف جهان در آن عضویت دارند و 11 هزار موسسه مالی در کشورهای مختلف از آن استفاده می کنند گفته که کارشناسان بررسی کننده معتقدند که مورد دوم نشان می دهد سرقت از بانک بنگلادشی «تنها حمله ای نبوده که رخ داده، بلکه بخشی از یک عملیات گسترده و بسیار مطابقت پذیر بوده که بانک های مختلف را هدف قرار داده است.»

خبرها در باره دومین مورد از حمله سایبری به بانک های عضو سوئیفت در حالی منتشر می شود که مقامات بنگلادشی و مقاماتی از دیگر کشورها تحقیقاتی را درباره سرقت سایبری از حساب بانک مرکزی بنگلادش در بانک فدرال رزرو نیویورک صورت داده اند.

401/601

کد خبر: 673974

وب گردی

وب گردی